Genel Bilgi
Kod | RSMZ314 |
Ad | Müze Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders öğrencilere, müzeciliğin tarihi, müze türleri ve müzelerin amaçları hakkında bilgilendirmeyi ve müzeler ve görsel sanatlar eğitimi, müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanmayı ve müze bilinci kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Ders müzeciliğin tarihi, müzelerin amaçları, işlevleri, görsel sanatlar eğitiminde müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanmak ve müze bilinci oluşturmayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Müze Dersleri. Rika Burnhami Eliot Kai-Kee Çağdaş Sanat Müzeleri. J. Pedro Lorente Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Serap Buyurgan, Levent Mercin
Notlar
Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müzeciliğin tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ02 | Müzelerin türlerini listeler. |
ÖÇ03 | Türk ve dünya müzelerinin ortaya çıkışını örneklerle tartışır. |
ÖÇ04 | Müzelerin görsel sanatlar eğitimdeki önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Etkili bir müze ziyaretinin basamaklarını listeler. |
ÖÇ06 | Müze ziyareti sonrası yapılabilecek görsel sanatlar dersi etkinliklerini planlar. |
ÖÇ07 | Farklı yaş grubundan öğrenciler için müze rehberi hazırlamanın önemine işaret eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaçları ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların yanıtımı ve araştırma konularının seçimi. | Dersin tanıtımına yönelik ön bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Müzenin tanımı ve müze çeşitleri. | Müze ve müze çeşitlerine yönelik fotoğtaflar ve metinler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Müzelerin işlevleri nelerdir | Video, fotoğraflar ve metinlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Türk ve dünya müzelerine genel bir bakış. | Türk ve dünya müzelerine yönelik fotoğraflar ve bilgiler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Müze ve eğitim. Müze eğitiminin tarihsel gelişimi. | Video, fotoğraflar ve metinlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Görsel sanatlar eğitimi ve müze eğitimi. Müze ziyareti öncesi genel hazırlıklar. | Fotoğraflar ve metinler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | İlkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik müze rehberi hazırlama. | Örnek müze rehberleri ve gerekli materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınav soruları hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Adana Yeni Arkeoloji Müzesinin ziyaret edilmesi ve müze eğitimi etkinliklerinin gerçekleştirilmesi. | Müze yönetimi ile bağlantı kurma. Etkinlikler için malzemeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Adana Yeni Arkeoloji Müzesi ziyareti sonrası tartışma ve görsel sanatlar etkinlikleri. | Fotoğtaflar ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Karatepe Aslantaş Açıkhava Müzesi ve Halet Çambel ile ilgili belgesel izleme. | Video, fotoğraflar ve metinlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Masumiyet Müzesi'nin incelenmesi. Hatıraların Masumiyeti Belgeseli | Orhan Pamuk ve Masumiyet Müzesi ile ilgili ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ankara müze ziyareti gezisi. | Ön hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ankara müze ziyareti sonrası hazırlanan görsel sanatlar etkinlikleri. | Fotoğtaflar ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türk ve dünya müzelerinin ortaya çıkışının örneklerle incelenmesi. | Tartışma sorularının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |