RSMS304 Özel Görsel Sanatlar Öğretimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS304
Ad Özel Görsel Sanatlar Öğretimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
(A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Özel gereksinimli bireylere yönelik görsel sanatlar eğitiminin, çalışma esnasında veya sonucunda öğrencinin bireysel yapısına bağlı olarak genel yaklaşım içerisinde: kapsamlı akademik becerileri bilme ve yapabilme düzeyi, problem çözme becerileri, öğrenme sorumluluğu ve motivasyonu (güdümü), fikir üretme ve sonuçlarını yaşamaya başlama, bağımsız düşünme ve harekete geçme, kendi kişiliği ve işbirliğine yönelik beceriler, yönergelerin uygulanması, dikkat ve odaklanma, yapılan işi sahiplenmek ve gurur duymak, sanatsal bilgi ve beceri, şahsına yönelik davranış ve düşünce geliştirme, dikkat (yoğunlaşma), iş alışkanlıkları, yaşam becerileri gibi beceri ve davranışların kazandırılmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders; sanat, sanat eseri ve sanatçı kavramlarının ne olduğunun öğrenilmesi ve engellilik olgusunu ele almış sanatçıların incelenmesi; insan, eğitim, sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimi kavramlarının ne olduğunun öğrenilmesi, normal ve normal dışı özellik gösteren bireylerin ne olduğunun bilinmesi ve algılama yapılarının öğrenilmesi; engelli bireyler için görsel sanatların ne olduğu, gerekliliği ve öneminin bilinmesi, normal gelişim gösteren bireyler için uygulanan görsel sanatlar eğitimine benzeyen ve ayrılan yönlerinin ne olduğu, teknik ve yöntemlerin tanınması; çok-alanlı yaklaşımların öğrenilmesi, eğitim ve terapi amaçlı kullanım yapılarının öğrenilmesi; engelli bireylere yönelik uyarlama araçlarının ve düzenlemelerin öğrenilmesi, uygulama sürecinde kullanılan uygulama aşamalarının öğrenilmesi; kayıt formunun geliştirilmesi, kaydının tutulması ve belgelendirilmesini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Hayır

Kaynaklar

Görsel Sanatlarda Özel Eğitim Yöntemleri, Vedat Özsoy-Ali Osman Alakuş, Pegem Akademi yay. 2018. Görsel Sanatlar Eğitimi, Vedat Özsoy, Pegem Akademi Yay., 2015

Notlar

Merkezi Kütüphane


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Engelli çocukların eğitiminde görsel sanatlar eğitiminin gerekli olduğunu kavrar.
ÖÇ02 Görsel sanatlar eğitiminin engelli çocukların motor becerilerinin gelişiminde etkili olduğunu bilir.
ÖÇ03 Görsel sanatlar dersi ile engelli çocukların motor/beceri anlamında eksik/olumsuz olan yönlerinin geliştirilebileceğini düşünür.
ÖÇ04 Görsel sanatlar dersinde öğrenilen becerilerin diğer derslerin öğretiminde de etkili olduğunu düşünür.
ÖÇ05 Görsel sanatlar eğitimi, engelli çocukların iletişim becerilerine yardımcı olduğunu düşünür.
ÖÇ06 Görsel sanatlar dersi ile engelli çocukların cesaretini ve kendine olan güvenini artırdığını düşünür.
ÖÇ07 Engelli çocukların görsel sanatlar eğitimi ile rahatladıklarını düşünür.
ÖÇ08 Görsel sanatlar dersini engelli bireylerin grup ile çalışmasını sağlayarak sınıf arkadaşlarıyla kaynaşmasını, çalışma beceri ve alışkanlığını artırmasını hedefler.
ÖÇ09 Bireysel farklılıklara saygı duymayı öğrenir
ÖÇ10 Bireysel farklılıklara göre ders içeriğini planlamayı öğrenir.
ÖÇ11 Bireysel farklılıklara göre ders ortamını oluşturmayı öğrenir.
ÖÇ12 Bireysel farklılıklara göre öğrencilerin kaynaşmasını sağlamayı öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 1
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 4
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Özel öğretim kavramının açıklanması. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Özel öğretim gereksinimli bireyler. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Özel öğretim gereksinimli bireylerde görsel sanatlar öğretimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Özel öğretim gereksinimli bireylere yönelik ders planlanması. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
5 Ders ortamı, işlenişi, sınıfın nasıl kaynaştırılması. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Öğrencilerin mikro öğretim etkinliklerinin belirlenmesi-1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
7 Öğrencilerin mikro öğretim etkinliklerinin izlenmesi ve tartışılması-1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrencilerin mikro öğretim etkinliklerinin belirlenmesi-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
10 Öğrencilerin mikro öğretim etkinliklerinin izlenmesi ve tartışılması-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
11 Öğrencilerin mikro öğretim etkinliklerinin belirlenmesi-3 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
12 Öğrencilerin mikro öğretim etkinliklerinin izlenmesi ve tartışılması-3 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
13 Öğrencilerin mikro öğretim etkinliklerinin belirlenmesi-4 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
14 Öğrencilerin mikro öğretim etkinliklerinin izlenmesi ve tartışılması-4 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
15 Genel tekrar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 10:17