Genel Bilgi
Kod | RSMS401 |
Ad | Çağdaş Türk Sanatı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CEM DEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CEM DEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, 2. Dünya Savaşı sonrası Türkiye' de plastik sanatlar alanındaki gelişmeleri açıklamak ve anlatmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders çağdaş Türk sanatının sanatçılar, sanat akımları ve sanatsal olgular üzerinden incelenmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
' Çağdaş Türk Sanatı', Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi 'Türk Sanatı', Kaya ÖZSEZGİN, İş Bankası Kültür Yay. 'Türk Resminde Yeni Dönem',Sezer Tansuğ, Remzim Kitabevi
Notlar
Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş Türk sanatının önemli örneklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Çağdaş Türk sanatının gelişim süreçlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Çağdaş Türk sanatının özelliklerini tartışır. |
ÖÇ04 | Çağdaş Türk sanatçılarını ve çalışmalarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 1 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve proğramının tanıtımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | II. dünya savaşı sonrası Türkiyede ve dünyada ekonomik , politik, kültürel ve sanatsal ortam analizi. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | 1940- 1960 dönemi çağdaş Türk sanatında yönelimler. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 1960- 1980 dönemi çağdaş Türk sanatında yönelimler. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 1980 sonrası dönemde Türkiye' de ve Dünya'da ekonomik, politk kültürel ve sanatsal ortamın analizi. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 1980 lerde Türkiyede çağdaş sanatın gelişimi :örneklerle inceleme I | Anlatın ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 1980 lerde Türkiyede Çağdaş sanatın gelişimi: örneklerle inceleme II: | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev proje | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Türkiye'de galeriler, müzeler ve sanat fuarlarının gelişimi, | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Türkiye de çağdaş sanat :Genç Etkinlik sergileri | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türkiye'de Çağdaş Sanat :İstanbul Bienalleri I. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye' de Çağdaş Sanat : İstanbul Bienalleri II. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye'de Çağdaş Sanat: İstanbul bienalleri III. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türk sanatçıların dünya sanatına açılımı. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye de çağdaş sanat: Örnekler üzerinden inceleme I. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |