Genel Bilgi
Kod | RSMZ407 |
Ad | Seçmeli Sanat Atölye 5 (Grafik) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirmek, grafik tasarım alanına dair temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak, farklı teknikleri tanımak, araştırma ve deneme yapma süreçlerini bir alışkanlığa dönüştürmek.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler grafik tasarım disiplinine uygun anlatım dili ve yöntemlerini oluşturabilmeyi, farklı konu ve kavramlar üzerinden problem çözme ve uygulamalar yapma becerisini geliştirir.
Dersin Ön Koşulu
Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak
Kaynaklar
Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu
Notlar
Görme Biçimleri John Berger Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean Grafik Tasarım Alain Well
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Tasarım temel kavramlarını ve ürün dağarcığını tanır. |
ÖÇ02 | Temel tasarım bilgilerini farklı grafik ürünlere adapte etmeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Verili proje çerçevesinde birden fazla çalışma arasında ilişki kurar. |
ÖÇ04 | Grafik tasarım ile sanat disiplinleri arasındaki geçişleri fark eder. |
ÖÇ05 | Çağdaş grafik tasarımcıları ve grafik tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Verili zaman çerçevesinde proje yürütme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Tasarımlarını sunmayı ve fikirlerini sözlü olarak ifade etmeyi öğrenir. |
ÖÇ08 | Grafik tasarımın düşüncesini kullanarak problem çözme tecrübesi kazanır. |
ÖÇ09 | Bilgisayar tekniğini geliştirerek bunları tasarımlarında uygular. |
ÖÇ10 | Sürece yönelik proje sunumuyla öz-değerlendirme yapma becerisi kazanır. |
ÖÇ11 | İllüstrasyon hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, grafik tasarım ve dersin işleniş biçimi hakkında bilgilendirme, proje konusunun verilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
2 | İllüstrasyon özelinde tarihsel konu anlatımı | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
3 | Proje konusunun paralelindeki konu anlatımı, örneklerin incelenmesi ve öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
4 | Örneklerin incelenmesi ve öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
5 | Öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
6 | Öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi II | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
7 | Öğrenci sunumlarının vize teslimi noktasında netleştirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
8 | Ara Sınav | Proje / tasarım, Performans değerlendirmesi | |
9 | Öğrencilerin vize sunumlarının toplu olarak değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
10 | Proje konusuna dair öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, tarihsel anlatım. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
11 | Proje konusuna dair öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
12 | Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım II | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
13 | Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım III | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
14 | Öğrenci eskizlerinin sonuca yönelik değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
15 | Öğrenci sunumlarının sonuç noktasında netleştirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
16 | Öz değerlendirme | Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |