Genel Bilgi
Kod | TUR732 |
Ad | Uygulamalı Eğitim İstatistiği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DOĞANAY |
Dersin Amacı / Hedefi
.Bu dersin genel hedefi, istatistiksel okuryazarlığı geliştirerek, istatistiksel işlemler kullanılan araştırmaların anlamlandırılmasına ve araştırmalarında istatistik kullanacaklara yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
.İstatistiğin temel kavramları ve temel kavramların eğitime uygulanması, sosyal bilimlerde kullanılan parametrik ve parametrik olmayan teknikler, Bu tekniklerin SPSS paket programını kullanarak öğretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Williams, F. (1992). Reasoning with statistics: How to read quantitative research. Fort Worth Philadelphia: Harcaurt Brace Javanovich College Publishers
Notlar
Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygulamalı eğitim istatistiği ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | İstatistiğin araştırma süreci içindeki yeri ve önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Niteliksel ve niceliksel araştırma arasındaki farkı açıklar. |
ÖÇ04 | Eğitim araştırmalarında kullanılan başlıca istatistik teknikleri tanır. |
ÖÇ05 | Araştırma problemlerine uygun istatistik tekniklerini belirler. |
ÖÇ06 | Verileri bilgisayara işler. |
ÖÇ07 | İşlenmiş verilerden istenilen istatistiksel analizleri yapar. |
ÖÇ08 | İstatistiksel analiz sonuçlarını, araştırma amaçları doğrultusunda grafikle ya da tablo ile sunar. |
ÖÇ09 | İstatistiksel analiz sonuçlarını yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Temel kavramlar İstatistiğin araştırma sürecindeki yeri Değişken, ölçme, ölçek, veri ve istatistik kavramları | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | SPSS’e giriş SPSS’te veri dosyası oluşturma | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Betimsel istatistik Frekans dağılımı Tablo ile frekans dağılımının hesaplanması ve sunumu Grafik ile frekans dağılımının hesaplanması | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
5 | Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri Merkezi eğilim ölçüleri Aritmetik ortalama Ortanca (medyan) Tepe değer (mod) Değişkenlik Ölçüleri | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
6 | Yordamsal istatistik Evren değerin kestirimi Normal dağılım eğrisi Hipotez testi Ödev teslimi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | Farklılıkların analizi T testi Bağımsız gruplar t testi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Eşli gruplar t testi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
10 | Varyans analizi Tek yönlü varyans analizi Ödev teslimi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
11 | Yinelenmiş ölçümler için varyans analizi ödev teslimi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Kovaryans analizi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
13 | Kovaryans analizi ve ödev teslimi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Kay kare ve ödev teslimi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | İlişkilerin analizi ve ödev teslimi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları, Ödev teslimi | Ödevlerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |