Genel Bilgi
Kod | TUR725 |
Ad | Türkçe Eğitiminde Çocuk Edebiyatı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Türk halk kültürünü yakından tanımak, kültürün içerisinde yer alan törenlerin amaç ve uygulama biçimini öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Türk halk kültürü içerisinde yer alan törenler ve inanışlar ele alınır. Dersin içerisinde törenlerin zamanları,uygulanma biçimleri değerlendirilir. Bu konuda yazılmış makaleler incelenir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Konuyla ilgili yazılmış makale ve diğer kitaplar
Notlar
Çocuk Edebiyatı Ayfer Şahin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | çocuk kavramının kapsadığı tanımı öğrenir |
ÖÇ02 | çocuk psikolojsinini kavrar |
ÖÇ03 | çocuk yaş gruplarına göre gelişim düzeylerini öğrenir |
ÖÇ04 | çocuk için edebiyatın önemini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin içeriği tanıtılır | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çocuk kavramı ve çocuk psikolojisi anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | tanınmış çocuk edebiyatı yazarları anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken biçim ve içerik özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | çocuk edebiyatının türleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | edebiyat çocuk ilişkisinde çocuğun gelişimine edebiyatın etkisi anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuk için önemi anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | yaş gruplarına göre çocuk etebiyatı ürünlerinin içerik ve biçim özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | çocuk romanlarının içerik özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | çocuk romanlarının biçim özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | çocuk öykülerinin biçim özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | çocuk öykülerinin içerik özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | çocuk ve masal ilişkisinde masalın dil ve anlatım özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | çocuk şiirlerinin biçim ve içerik özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |