CENG562 Stochastic Processes for Computer Engineers

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CENG562
Ad Stochastic Processes for Computer Engineers
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı bilgisayar mühendisliği öğrencilerinin araştırma ve diğer derslerde ihtiyaç duyduğu olasılık ve rastgele süreç kavramlarını öğrenmesini sağlamak.istemlerini analiz edebilecekler ve ayrık zaman sistemlerini dizayn edebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders olasılık rastgele değişkenler ve rastgele süreçlerin temellerini kapsar

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Random Signals Detection Astimation and Data Analysis K. Sam Shanmugan A. M. Breipohl

Notlar

Statistical Digital Signal Processing and Modeling M. H. Hayes


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Olasılık rastgele değişken ve rastgele süreçleri tanımlar ve kullanır.
ÖÇ02 Rastgele süreçlerin otokorolasyonunu, ortalamasını, variyansını hesaplar ve rastgele süreç kavramını açıklar.
ÖÇ03 Olasılık ve rasgele süreçleri mühendislik problemlerine uygular.
ÖÇ04 Lineer sistemlerin rasgele girdilere tepkisini bulabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme becerilerine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Olasılık ve Rastgele Değişkenler Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Rastgele Vektörler Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sınırlar ve Yaklaşık Değerler Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Rastgele Değişken Dizileri ve Yakınsaması Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Rastgele Süreçlerin Tanımı Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Özel Rastgele Süreçler Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Stationarity Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Süreklilik, Türev ve İntegral Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Time Averaging and Ergodicity Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Lineer Sistemlerin Rastgele Girişlere Tepkileri Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ayrık Lineer Modeller Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Markov Sequences and Processes Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Point Processes Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Gaussian Processes Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 05:02