Genel Bilgi
Kod | ECMS302 |
Ad | Selected Topics in Econometrics |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HALİL İBRAHİM KESKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÇİLER SİGEZE GÜNEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, belirlenen okumaları yoğun bir şekilde tartışarak öğrencilerin araştırma yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Öğretim üyelerinin ilgi alanlarını yansıtan özel konular zaman zaman sunulabilir. Bu nedenle konular değişkenlik gösterebilir, ancak genelde ekonometri araştırmalarındaki son gelişmeleri kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ross, S. M. (2022). Simulation. academic press. Anselin, L. (2001). Spatial econometrics. A companion to theoretical econometrics, 310330.
Notlar
İlgili Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşlenen özel konularla ilgili araştırma yeteneğini geliştirir. |
ÖÇ02 | Öğrenilen ileri tekniklerle tahmin ve istatistiksel çıkarım yapabilir. |
ÖÇ03 | İlgili iktisadi problemleri analiz etmek için öğrenilen metotları uygulayabilir. |
ÖÇ04 | İlgili modellerin tahmini için gerekli programları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bayesyen Ekonometri 1 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bayesyen Ekonometri 2 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Simulasyon Teknikleri 1 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Simulasyon Teknikleri 2 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Gizli Değişkenli Modeller 1 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gizli Değişkenli Modeller 2 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Doğrusal Olmayan Zaman Serisi Modelleri 1 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Doğrusal Olmayan Zaman Serisi Modelleri 2 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Dağılım Teorisi 1 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dağılım Teorisi 2 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Parametrik Olmayan Çıkarım 1 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Parametrik Olmayan Çıkarım 2 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Panel Veri Modelleri 1 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Panel Veri Modelleri 2 | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Genel uygulama | Problem seti | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |