ECOS312 Monetary Theory

7 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECOS312
Ad Monetary Theory
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

This course will investigate the origins and role of money, theories regarding the supply of and demand for money and the role of money in determining aggregate demand, output, prices and other key macroeconomic variables. The relationship between money, credit and debt will be emphasized. This course will also analyse the evolving role of central banking and views regarding the role and conduct of monetary policy, including recent and historical international policy actions.

Dersin İçeriği

It aims to build on the material typically covered in intermediate macroeconomics and provide the student with an advanced understanding of monetary economics, including contemporary and historical monetary theory, central banking and monetary policy.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed.

Notlar

Mishkin, F. S. (2012). The Economics of Money, Banking and Financial Markets (The Pearson Series in Economics).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Develops knowledge and understanding of Central Banking.
ÖÇ02 Develops knowledge and understanding of Monetary Policy Tools and Goals
ÖÇ03 Develops knowledge and understanding of Money Supply
ÖÇ04 Develops knowledge and understanding of Transmission mechanisms of monetary policy
ÖÇ05 Develops knowledge and understanding of price stability aim of CB


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri toplar/analiz eder 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Introducing Money and the Financial System Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Money and the Payments System Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Interest Rates and Rates of Return Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Determining Interest Rates Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 The Risk Structure and Term Structure of Interest Rates Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 The Stock Market, Information, and Financial Market Efficiency Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Derivatives and Derivative Markets Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 The Market for Foreign Exchange Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Transactions Costs, Asymmetric Information, and the Structure of the Financial System Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 The Economics of Banking Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Beyond Commercial Banks: Shadow Banks and Nonbank Financial Institutions Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Financial Crises and Financial Regulation Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Monetary Policy Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 The International Financial System and Monetary Policy Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 174
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,96
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 08:39