ECMS410 Game Theory

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECMS410
Ad Game Theory
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SÜLEYMAN BİLGİN KILIÇ
Dersin Öğretim Elemanı Salih ÇAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

The aim of this course is to determine the optimum strategy for dealing with a given situation or confrontation.

Dersin İçeriği

Giriş ,Nash Dengesi: Teori, Nash Dengesi: Gösterimler ,Karma Stratejili Denge, Mükemmel Bilgiyle Kapsamlı Oyunlar: Teori,Mükemmel bilgiyle kapsamlı oyunlar: uzantılar ve tartışma ,Bayesyen oyunlar,Mükemmel bilgiyle kapsamlı oyunlar,Tam rekabetçi oyunlar ve maksimizazyon,Tekrarlı oyunlar: Mahkum çıkmazı,Sonsuz tekrarlı oyunlar,Sonsuz tekrarlı oyunlarda Nash dengesi ,Sonlu tekrarlı oyunlar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

İlgili Internet kaynakları ve kitaplar

Notlar

ilgili istatistiksel ve ekonometrik paket programlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal bilimler alanında karşılaşılan uygun problemler için oyun modellemesi tasarlar.
ÖÇ02 Farklı oyun türlerini açıklar.
ÖÇ03 Probleme yönelik veri toplar.
ÖÇ04 Analitik düşünme ve problem çözme becerisi geliştirir.
ÖÇ05 Üstünlük ve mahkum stratejileri ayırır.
ÖÇ06 Oyunun çözümü kavramını açıklar.
ÖÇ07 Oyun teorisi temel kavram ve teoremlerini açıklar.
ÖÇ08 2x2,2xn,mx2 boyutundaki oyunları grafiksel olarak çözer.
ÖÇ09 Denge stratejilerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri toplar/analiz eder 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Nash dengesi: teori Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Nash dengesi: gösterimler Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Karma stratejili denge Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Mükemmel Bilgiyle Kapsamlı Oyunlar: Teori Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Mükemmel Bilgiyle Kapsamlı Oyunlar: gösterimler Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mükemmel bilgiyle kapsamlı oyunlar: uzantılar ve tartışma Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
8 Ara Sınav Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bayesyen oyunlar Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mükemmel bilgiyle kapsamlı oyunlar Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tam rekabetçi oyunlar ve maksimizazyon Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Tekrarlı oyunlar: Mahkum çıkmazı Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sonsuz tekrarlı oyunlar Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sonsuz tekrarlı oyunlarda Nash dengesi Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
15 Sonlu tekrarlı oyunlar Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 08:40