MUVC107 Anaçalgı I

10 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MUVC107
Ad Anaçalgı I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Anton TROFIMOV


Dersin Amacı

Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Lisans Eğitim programını ,teknik ve müzikal yöntemleri en iyi şekilde kullanarak çalabilen,estetik bakış açısı edinmiş,herhangi bir eseri solo ya da birlikte çalıp yorumlayabilme,eserin vermeye çalıştığı duygu ve düşünceleri seyirciye aktarabilme yetisi kazanmış,sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip,kendine,ulusuna ve tüm insanlığa karşı üzerine düşen sorumluluğun farkında olan sanatçı yetiştirmek.

Dersin İçeriği

Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Edebiyatını teknik ve müzikal anlamda solo ve grup çalışması yaparak öğreten ve sanatçı yetiştiren bir programdır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

P. HINDEMITH Sonate, W. LUTOSLAWSKY Dance Preludes, B. MARTINU Sonatina , G. ROSSINI Introduction, Tema and Variations, R. SCHUMANN Fantasie Pieces , M. ARNOLD Concerto for Clarinet Strings , M. ARNOLD Concerto for Clarinet Orch., T. ERDENER Konçerto , P. HINDEMITH Concerto for Clarinet in A and Orchestra , L. SPOHR Concerto No. I C Minor, A. TANSMAN Concerto, C. M. von WEBER Concerto, J.PAUER Konçerto C.P.E.BACH Solo Sonat, C.CHAMİNADE Konçertino, MOUQUET La Flute de Pan, j.S.BACH Sonat, F.BORNE Carmen Fantaisie, F.DEVİENNE .Konçerto, HAYDN Konçerto, KRAMMER Konçerto, SAİNT SAENS Sonat, M. ARNOLD Fantasy for B flat Clarinet, L. BERNSTEIN Sonata , A. BLOCH Denneriana , J. BRAHMS Clarinet Quintet Arr. Cl. La Piano, J. M. DAMASE Sonate, M. DAUTREMER Recit et Impromptu, P. GABAYE Sonatine WEBER Konçerto, KREUTZER Variations, MİLDE Konçerto, TANSMAN Suit, KOECHLİN Sonat, BOZZA Konçertinop, DEVİENNE Sonat, MOZART Konçerto, F.STRAUSS Konçerto, HAYDN Sonat, H.TOMASİ Konçerto, V.BRAND Konser parçaları, E.BOZZA Caprise, R.MEN ES Çingene havasında , SİEGFRİED Konçerto, B0ZZA Ballade G.F HAENDEL Concerto in f min, S. STOJOVSKİ Fantasy, G. REİCHE Concerto, B. MARCELLO Sonata in A min. L. BERNSTEİN Elegy for Mippy II , J. S. BACH Suites, TELEMAN Fantasies , A. PRYOR Thoughts of love, H. W. HARR Santa Lucia, BİZET Menuet, BOZZA Rythmic, BEETHOVEN Sonatin

Notlar

J.PAUER Konçerto


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri teknik olarak yerine getirme yetisine sahip olur.
ÖÇ02 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikal anlamda icra eder.
ÖÇ03 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
ÖÇ04 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
ÖÇ06 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar.
ÖÇ07 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
ÖÇ08 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencinin düzeyinin tespit edilmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Eksiklerinin giderilmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Teknik beceriyi geliştirecek gam, arpej ve metodların verilmesi Bireysel Çalışm Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Ton ve müzikalite çalışmalarının yapılması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Etüd verilmesi ve teknik çalışmalar yapılması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Verilen etüdün dinlenmesi ve teknik çalışmalar yapılması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Eşlik dersi ve sınav harici repertuvarı için eser seçimi ve deşifresi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 1 Eserin teknik çalışmasının yapılması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
9 Eserin müzikalite çalışması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 1 Eserin dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 1 Etüd verilmesi ve teknik çalışmalar yapılması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Verilen etüdün dinlenmesi ve yeni eser verilip deşifresinin yapılması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Eserin teknik çalışmasının yapılması Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Eserin müzikalite çalışmasının yapılması ve etüd verilmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Eserin ve etüdün dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
16 Dönem analizi ve genel tekrar. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
17 Ara Sınav Bireysel Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
18 1 Etüd ve konçertonun verilmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
19 Konçertonun birinci bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
20 Konçertonun ikinci bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
21 Konçertonun üçüncü bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
22 Konçertonun tamamının dinlenmesi ve sonat verilmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
23 Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
24 Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
25 onatın üçüncü bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
26 Sonatın dördüncü bölümünün ve konçertonun tamamının dinlenmesi, sıvav etüdünün verilmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
27 Sonatın ve etüdün tamamının dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
28 Konçerto ve sonatın dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
29 Konçerto ve sonatın tamamının dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
30 Konçerto, sonat ve etüdün tamamının dinlenmesi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
31 Final sınavına hazırlık çalışmaları Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
32 Final Bireysel Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 3 90
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 5 150
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 1 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 244
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,76
AKTS 10 AKTS