Genel Bilgi
Kod | MUVC109 |
Ad | Orkestra I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VALID AGHAYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VALID AGHAYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilere orkestra eserlerini inceleyerek tanıtmak, birlikte çalmayı öğrenmelerini sağlamak ve eserleri yorumlamaktır.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini seslendirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
UC ERKİN Köçekçe Suit F. TÜZÜN Esintiler
Notlar
UC ERKİN Köçekçe Suit F. TÜZÜN Esintiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Orkestra Eğitimi Programını yerine getirebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Eğitim Programında yer alan seçilmiş eserleri teknik ve müzikal olarak seslendirebilir. |
ÖÇ03 | Sanat etiği ve mesleki disiplin kazanma alışkanlığı ve bilincine sahip olur. |
ÖÇ04 | Edindiği mesleki bilgilerle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımak için uygulamalı çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Teknik olarak farklı seviyelerdeki gruplarla teknik ve müzikal bilgi alışverişinde bulunarak orkestranın genel icra kalitesinin artmasına katkı sağlar. |
ÖÇ06 | Bu program, öğrencilerin sahnede icra edilecek eserleri grup halinde veya solo olarak icra etmelerine yardımcı olur. |
ÖÇ07 | Performans sırasında meslektaşları ile bir araya gelerek müzikal sinerji kazanır. |
ÖÇ08 | Sanat eserlerini teknik ve müzikal olarak deşifre etme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 Uvertürün Deşifresi | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | 2 Yay ve parmak koyma çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
3 | 3 Uvertür Çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
4 | 4 Uvertür 1'in teknik pasajlarının incelenmesi | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
5 | 5 Uvertür 2'nin müzikal pasajları üzerine çalışma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
6 | Yaylılar bölümünde Uvertür öğrencileri üzerinde 6 | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
7 | 7 Rüzgar bölümü öğrencilerinden Uvertür konulu grup çalışması | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | 8 Uvertür Çalışması. | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
9 | Senfoninin ilk bölümünün deşifre edilmesi | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
10 | Senfoninin tüm bölümlerine yay ve parmak koyma çalışmaları çalışması | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Senfoninin ilk bölümünü inceleyin | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
12 | Senfoninin birinci bölümünün teknik pasajları üzerine çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Senfoninin birinci bölümündeki müzikal pasajların incelenmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
14 | Senfoninin ikinci bölümünün deşifre edilmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Senfoninin ikinci bölümü üzerine çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Senfoninin ikinci bölümünün teknik pasajları üzerine çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
17 | Senfoninin ikinci bölümünün müzikal pasajları üzerine çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
18 | Senfoninin üçüncü bölümünün deşifre edilmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
19 | Senfoninin üçüncü bölümü üzerine çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
20 | Senfoninin üçüncü bölümünün teknik pasajları üzerine çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
21 | Senfoninin üçüncü bölümünün müzikal pasajları üzerine çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
22 | Senfoninin dördüncü bölümünün deşifre edilmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
23 | Senfoninin dördüncü bölümü üzerine çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
24 | Senfoninin dördüncü bölümünün teknik pasajları üzerine çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
25 | Senfoninin dördüncü bölümünün müzikal pasajları üzerine çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
26 | Yaylılar bölümü öğrencileri ile senfoni grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
27 | Üflemeli ve vurmalı çalgılar bölümü öğrencileri ile uvertür grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
28 | 11 Final sınavına hazırlık, uvertür ve senfoninin tüm bölümleri üzerinde çalışma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
29 | 1 Final sınavına hazırlık, sınav programının tamamının dinlenmesi. | ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
30 | 2 Final sınavına hazırlık, tüm sınav programını dinleme | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
31 | 3 Final sınavına hazırlık, sınav programının tamamının dinlenmesi. | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 6 | 180 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |