MUVC109 Orkestra I

8 AKTS - 3-3 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MUVC109
Ad Orkestra I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-3 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. VALID AGHAYEV


Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere orkestra eserlerini inceleyerek tanıtmak, birlikte çalmayı öğrenmelerini sağlamak ve eserleri yorumlamaktır.

Dersin İçeriği

Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini seslendirmek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

UC ERKİN Köçekçe Suit F. TÜZÜN Esintiler

Notlar

UC ERKİN Köçekçe Suit F. TÜZÜN Esintiler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Orkestra Eğitimi Programını yerine getirebilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Eğitim Programında yer alan seçilmiş eserleri teknik ve müzikal olarak seslendirebilir.
ÖÇ03 Sanat etiği ve mesleki disiplin kazanma alışkanlığı ve bilincine sahip olur.
ÖÇ04 Edindiği mesleki bilgilerle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımak için uygulamalı çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Teknik olarak farklı seviyelerdeki gruplarla teknik ve müzikal bilgi alışverişinde bulunarak orkestranın genel icra kalitesinin artmasına katkı sağlar.
ÖÇ06 Bu program, öğrencilerin sahnede icra edilecek eserleri grup halinde veya solo olarak icra etmelerine yardımcı olur.
ÖÇ07 Performans sırasında meslektaşları ile bir araya gelerek müzikal sinerji kazanır.
ÖÇ08 Sanat eserlerini teknik ve müzikal olarak deşifre etme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1 Uvertürün Deşifresi Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 2 Yay ve parmak koyma çalışması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
3 3 Uvertür Çalışması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
4 4 Uvertür 1'in teknik pasajlarının incelenmesi Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
5 5 Uvertür 2'nin müzikal pasajları üzerine çalışma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
6 Yaylılar bölümünde Uvertür öğrencileri üzerinde 6 Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
7 7 Rüzgar bölümü öğrencilerinden Uvertür konulu grup çalışması Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
8 8 Uvertür Çalışması. Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
9 Senfoninin ilk bölümünün deşifre edilmesi Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
10 Senfoninin tüm bölümlerine yay ve parmak koyma çalışmaları çalışması Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Senfoninin ilk bölümünü inceleyin Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
12 Senfoninin birinci bölümünün teknik pasajları üzerine çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Senfoninin birinci bölümündeki müzikal pasajların incelenmesi Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
14 Senfoninin ikinci bölümünün deşifre edilmesi Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Senfoninin ikinci bölümü üzerine çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Senfoninin ikinci bölümünün teknik pasajları üzerine çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
17 Senfoninin ikinci bölümünün müzikal pasajları üzerine çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
18 Senfoninin üçüncü bölümünün deşifre edilmesi Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
19 Senfoninin üçüncü bölümü üzerine çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
20 Senfoninin üçüncü bölümünün teknik pasajları üzerine çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
21 Senfoninin üçüncü bölümünün müzikal pasajları üzerine çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
22 Senfoninin dördüncü bölümünün deşifre edilmesi Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
23 Senfoninin dördüncü bölümü üzerine çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
24 Senfoninin dördüncü bölümünün teknik pasajları üzerine çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
25 Senfoninin dördüncü bölümünün müzikal pasajları üzerine çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
26 Yaylılar bölümü öğrencileri ile senfoni grup çalışması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
27 Üflemeli ve vurmalı çalgılar bölümü öğrencileri ile uvertür grup çalışması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
28 11 Final sınavına hazırlık, uvertür ve senfoninin tüm bölümleri üzerinde çalışma Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
29 1 Final sınavına hazırlık, sınav programının tamamının dinlenmesi. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
30 2 Final sınavına hazırlık, tüm sınav programını dinleme Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
31 3 Final sınavına hazırlık, sınav programının tamamının dinlenmesi. Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
32 Final Sınavı Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 6 180
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS