MYC107 Anaçalgı I

10 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MYC107
Ad Anaçalgı I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SERDAR BÜYÜKEDES
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SERDAR BÜYÜKEDES (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doruk VİJDAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. VALID AGHAYEV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. MARINA BABAYEVA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. MANANA DUGLADZE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. EMANUIL KALOYANOV PETROV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. CELİL HAKAN ÇUHADAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yaylı Çalgılar Literatürünü teknik ve müzikal anlamda solo ve grup çalışması yaparak öğreten ve sanatçı yetiştiren bir programdır.

Dersin İçeriği

Yaylı Çalgılar Lisans programını, teknik ve müzikal yöntemleri en iyi şekilde kullanarak çalabilen, estetik bakış açısı edinmiş, herhangi bir eseri yorumlayabilme ve eserin vermeye çalıştığı duygu ve düşünceleri seyirciye aktarabilme yetisi kazanmış, sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip, kendine, ulusuna ve tüm insanlığa karşı üzerine düşen sorumluluğun farkında olan icracı sanatçı yetiştirmek.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Etüdler: R. KREUTZER, J. DONT, P. RODE, P. GAVİNİES, J. L. DUPORT, F. DOTZAUER, E. NANNY, T. A. FINDEISEN, N. PAGANİNİ, M. GADZINSKY, O. RÜHM, A. STARKE. Konçertolar: N. K. AKSES, U. C. ERKİN, A. A. SAYGUN, S. BARBER, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, A. BERG, J. BRAHMS, M. BRUCH, F. MENDELSSOHN, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, A. SCHOENBERG, H. WİENİAVSKY, D. SCHOSTAKOVİCH, J. SİBELİUS, P. İ. TCHAİKOVSKY, A. DVORAK, A. GLAZUNOV, R. SCHUMANN, G. DAVID, C. STAMİTZ, W. WALTON, P. HİNDEMİTH, H. DUTİLLEUX, Sir. E. ELGAR, G. FİNZİ, J. HAYDN, A. HONEGGER, D. KABALEVSKY, A. KHACHATURİAN, E. LALO, W. LUTOSLAWSKİ, N. MYASKOVSKY, K. PENDERECKİ, C. SAİNT-SAENS, H. VİEUXTEMPS, F. A. HOFFMEİSTER, J. B. VANHAL, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ. Eşlikli Parçalar: P. de SARASATE, P. İ. TCHAİKOVSKY, M. BRUCH, J. BRAHMS, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, F. MENDELSSOHN, C. SAİNT-SAENS, A. RUBİNSTEİN, R. SCHUMANN, A. GLAZUNOV, D. SCHOSTAKOVİCH, F. SCHUBERT, F.KREİSLER, G. BİZET, K. KARAYEV, C. M. von WEBER, Sir. E. ELGAR, M. de FALLA, G. FAURE, J. MASSENET, M. RAVEL, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, N. RİMSKY-KORSAKOV, H. VİEUXTEMPS, P. HİNDEMİTH, H. WİENİAVSKY, N. ROTA, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ, G. ENESCU, F. BRIDGE. Solo Sonat, Partita, Solo Süit: J. S. BACH (Zorunlu Eser)

Notlar

Bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaylı Çalgılar literatüründeki tüm eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
ÖÇ02 Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır.
ÖÇ03 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
ÖÇ04 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra eder.
ÖÇ06 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim programında bu sınıfa ait eserlerden öğrenciye uygun seçilerek ödev verilmiş, Konçerto, Solo Sonat ya da Partita ya da Solo Süit, Piyano Eşlikli Parça ve Etüt formundaki eserlerin genel değerlendirmesi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Yay ve parmak numarası koyma çalışması. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Majör, minör ve kromatik gamlar, arpejler ve çift ses çalışmaları (Üçlü, altılı ve oktav). Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Değişik teknikli etüt çalışmaları. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 Gam - Arpej, komple çift sesler ve etütlerin çalışılması.1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Etütlerin çalışılması.1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Sınav harici repertuarı için eser seçimi ve deşifresi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Gam - Arpej, komple çift sesler ve etütlerin çalışılması.2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
9 Etütlerin çalışılması.2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 Konçertonun birinci bölümünün çalışılması. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Konçertonun birinci ve ikinci bölümlerinin çalışılması. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Piyano eşlikli parçaların çalışılması.1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Gam - Arpej, komple çift sesler, etüt ve piyano eşlikli parçaların çalışılması. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
16 Ara Sınav Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.3 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
18 Konçertonun üçüncü bölümünün çalışılması.1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
19 Konçertonun üçüncü bölümünün çalışılması.2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
20 Konçertonun ikinci ve üçüncü bölümlerinin çalışılması. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
21 Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.4 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
22 Konçertonun tamamının çalışılması.1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
23 Piyano eşlikli parçaların çalışılması.2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
24 Konçertonun tamamının çalışılması.2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
25 Piyano eşlikli parçaların çalışılması.3 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
26 Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.5 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
27 Konçertonun çalışılması Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
28 Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.6 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
29 Piyano eşlikli parçaların çalışılması.4 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
30 Final sınavına hazırlık. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
31 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının çalınması. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
32 Final Sınavı Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 3 90
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 5 150
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 1 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 244
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,76
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.08.2023 03:49