Genel Bilgi
Kod | MYC107 |
Ad | Anaçalgı I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SERDAR BÜYÜKEDES |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SERDAR BÜYÜKEDES
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doruk VİJDAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. VALID AGHAYEV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. MARINA BABAYEVA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. MANANA DUGLADZE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. EMANUIL KALOYANOV PETROV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. CELİL HAKAN ÇUHADAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaylı Çalgılar Literatürünü teknik ve müzikal anlamda solo ve grup çalışması yaparak öğreten ve sanatçı yetiştiren bir programdır.
Dersin İçeriği
Yaylı Çalgılar Lisans programını, teknik ve müzikal yöntemleri en iyi şekilde kullanarak çalabilen, estetik bakış açısı edinmiş, herhangi bir eseri yorumlayabilme ve eserin vermeye çalıştığı duygu ve düşünceleri seyirciye aktarabilme yetisi kazanmış, sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip, kendine, ulusuna ve tüm insanlığa karşı üzerine düşen sorumluluğun farkında olan icracı sanatçı yetiştirmek.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Etüdler: R. KREUTZER, J. DONT, P. RODE, P. GAVİNİES, J. L. DUPORT, F. DOTZAUER, E. NANNY, T. A. FINDEISEN, N. PAGANİNİ, M. GADZINSKY, O. RÜHM, A. STARKE. Konçertolar: N. K. AKSES, U. C. ERKİN, A. A. SAYGUN, S. BARBER, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, A. BERG, J. BRAHMS, M. BRUCH, F. MENDELSSOHN, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, A. SCHOENBERG, H. WİENİAVSKY, D. SCHOSTAKOVİCH, J. SİBELİUS, P. İ. TCHAİKOVSKY, A. DVORAK, A. GLAZUNOV, R. SCHUMANN, G. DAVID, C. STAMİTZ, W. WALTON, P. HİNDEMİTH, H. DUTİLLEUX, Sir. E. ELGAR, G. FİNZİ, J. HAYDN, A. HONEGGER, D. KABALEVSKY, A. KHACHATURİAN, E. LALO, W. LUTOSLAWSKİ, N. MYASKOVSKY, K. PENDERECKİ, C. SAİNT-SAENS, H. VİEUXTEMPS, F. A. HOFFMEİSTER, J. B. VANHAL, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ. Eşlikli Parçalar: P. de SARASATE, P. İ. TCHAİKOVSKY, M. BRUCH, J. BRAHMS, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, F. MENDELSSOHN, C. SAİNT-SAENS, A. RUBİNSTEİN, R. SCHUMANN, A. GLAZUNOV, D. SCHOSTAKOVİCH, F. SCHUBERT, F.KREİSLER, G. BİZET, K. KARAYEV, C. M. von WEBER, Sir. E. ELGAR, M. de FALLA, G. FAURE, J. MASSENET, M. RAVEL, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, N. RİMSKY-KORSAKOV, H. VİEUXTEMPS, P. HİNDEMİTH, H. WİENİAVSKY, N. ROTA, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ, G. ENESCU, F. BRIDGE. Solo Sonat, Partita, Solo Süit: J. S. BACH (Zorunlu Eser)
Notlar
Bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaylı Çalgılar literatüründeki tüm eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ02 | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır. |
ÖÇ03 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ04 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra eder. |
ÖÇ06 | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim programında bu sınıfa ait eserlerden öğrenciye uygun seçilerek ödev verilmiş, Konçerto, Solo Sonat ya da Partita ya da Solo Süit, Piyano Eşlikli Parça ve Etüt formundaki eserlerin genel değerlendirmesi. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Yay ve parmak numarası koyma çalışması. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Majör, minör ve kromatik gamlar, arpejler ve çift ses çalışmaları (Üçlü, altılı ve oktav). | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Değişik teknikli etüt çalışmaları. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Gam - Arpej, komple çift sesler ve etütlerin çalışılması.1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Etütlerin çalışılması.1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Sınav harici repertuarı için eser seçimi ve deşifresi. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Gam - Arpej, komple çift sesler ve etütlerin çalışılması.2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
9 | Etütlerin çalışılması.2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Konçertonun birinci bölümünün çalışılması. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Konçertonun birinci ve ikinci bölümlerinin çalışılması. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Piyano eşlikli parçaların çalışılması.1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Gam - Arpej, komple çift sesler, etüt ve piyano eşlikli parçaların çalışılması. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Ara Sınav | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
18 | Konçertonun üçüncü bölümünün çalışılması.1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
19 | Konçertonun üçüncü bölümünün çalışılması.2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
20 | Konçertonun ikinci ve üçüncü bölümlerinin çalışılması. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
21 | Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.4 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
22 | Konçertonun tamamının çalışılması.1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
23 | Piyano eşlikli parçaların çalışılması.2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
24 | Konçertonun tamamının çalışılması.2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
25 | Piyano eşlikli parçaların çalışılması.3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
26 | Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.5 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
27 | Konçertonun çalışılması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
28 | Solo sonat, partita ya da solo süitin çalışılması.6 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
29 | Piyano eşlikli parçaların çalışılması.4 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
30 | Final sınavına hazırlık. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
31 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının çalınması. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
32 | Final Sınavı | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 3 | 90 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 5 | 150 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 244 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,76 | ||
AKTS | 10 AKTS |