Genel Bilgi
Kod | YMYC117 |
Ad | Korrepetisyon I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Cemre CANBULAT (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. TSVETELINA GEORGIEVA TUNTEVA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. MADINA ZHULMURZINA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Üflemeli Çalgılar ve Vurmalı Çalgılar Bölümü'nde yer alan eserleri piyano eşliğinde çalabilecek şekilde öğrencilerin yetiştirilmesi ve bu yolla kendi sanat dallarıyla ilgili teknik ve müzikal anlamda gelişmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ders icra ve piyano eşlik tekniklerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
C.CHAMİNADE Konçertino
Notlar
CPEBACH Solo Sonat, C.CHAMİNADE Konçertino, MOUQUET La Flute de Pan, jSBACH Sonat, F.BORNE Carmen Fantaisie, F.DEVİENNE .Konçerto, HAYDN Konçerto, KRAMMER Konçerto, SAİNT SAENS Sonat, M. ARNOLD B bemol Klarnet için Fantezi, L BERNSTEIN Sonata , A. BLOCH Denneriana , J. BRAHMS Klarnet Beşlisi Arr. Cl. La Piano, JM DAMASE Sonate, M. DAUTREMER Recit et Impromptu, P. GABAYE Sonat
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını tamamlama becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Eğitim Programında yer alan seçilmiş eserleri teknik ve müzikal olarak seslendirebilir. |
ÖÇ03 | Sanat etiği ve mesleki disiplin kazanma alışkanlığı ve bilincine sahip olur. |
ÖÇ04 | Edindiği mesleki bilgilerle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımak için uygulamalı çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Edindiği mesleki bilgilerle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımak için teorik çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Bu program, öğrencilerin sahnede oynanacak eserleri grupla birlikte icra etmelerine yardımcı olur. |
ÖÇ07 | Performans sırasında meslektaşları ile bir araya gelerek müzikal sinerji kazanır. |
ÖÇ08 | Sanat eserlerini teknik ve müzikal olarak deşifre etme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bölümde ilgili öğretim elemanı tarafından icra edilecek eserlerin belirlenmesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | İşin şifresini çözmek | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | İşin teknik incelemesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Eserin müzikalite çalışması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Eserin ilgili öğretim elemanı tarafından dinlenmesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Eserin ilgili sanat dalı öğretmeni tarafından yorumlanması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Sanatın ilgili alanında öğretim elemanı tarafından eserin teknik olarak incelenmesi. | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | İlgili sanat dalında öğretim elemanı tarafından eserin müzikalite çalışması. | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | Genel değerlendirme ve final sınavında çalınacak eserlerin verilmesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Konçertonun ilk bölümünün deşifre edilmesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Konçertonun ilk bölümünün teknik ve müzikalite çalışması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Konçertonun ikinci bölümünün deşifre edilmesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Konçertonun ikinci bölümünün teknik ve müzikalite çalışması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Konçertonun üçüncü bölümünün deşifre edilmesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Konçertonun üçüncü bölümünün teknik ve müzikalite çalışması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Konçertonun tüm bölümlerinin dinletilmesi ve sonatların ilgili sanat dalında öğretim elemanı tarafından atanması. | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
17 | Sonatın ilk bölümünün deşifre edilmesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | Sonatın ilk bölümünün teknik ve müzikal çalışması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | Sonatın ikinci bölümünün deşifre edilmesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | Sonatın ikinci bölümünün teknik ve müzikal çalışması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | Sonatın üçüncü bölümünün deşifre edilmesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | Sonatın üçüncü bölümünün teknik ve müzikal çalışması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | Sonatın dördüncü bölümünün deşifre edilmesi | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | Sonatın dördüncü bölümünün teknik ve müzikal çalışması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | Sonatın ve konçertonun tüm bölümleri üzerinde çalışma | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | Sonat ve konçertonun ilk bölümünün ilgili sanat dalındaki öğretim elemanı tarafından çalışılması ve yorumlanması. | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | Sonat ve konçertonun ikinci bölümünün çalışılması ve yorumlanması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | Sonat ve konçertonun üçüncü bölümünün çalışılması ve yorumlanması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | Sonatın ve konçertonun tüm bölümlerinin çalışılması ve yorumlanması | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | Final sınavına hazırlık | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Final sınavı için prova | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |