YOT150 Tarımsal Meteoroloji

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT150
Ad Tarımsal Meteoroloji
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel meteorolojik faktörleri ve bu faktörler arasındaki ilişkiyi tanımlamak, Tarımsal meteorolojinin temel prensiplerini açıklamak, Meteorolojik verileri derleme yollarını öğretmek

Dersin İçeriği

Meteorolojiye giriş, meteorolojinin bölümleri, atmosferin yapısı ve özellikleri, meteorolojik elemanlar, atmosferik basınç, rüzgarlar, sıcaklık, nem, buharlaşma, yağışlar ve çeşitleri, cephe sistemleri, hava kütleleri, meteoroloji istasyonları ve özellikleri, meteoroloji istasyonlarında kullanılan aletler ve özellikleri, fenoloji ve tarımsal klimatoloji, meteoroloji elemanları ile bitki gelişim ilişkileri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Farklı bilimsel kaynaklarda ve akademik kitaplardan derlenen tarımsal meteoroloji ders notları ve sunuları.

Notlar

T.C. Orman Ve Su İşleri Bakanlığı Meteoroloji Genel Müdürlüğü Zirai Meteoroloji Kurs Notları Araştırma Dairesi Başkanlığı Zirai Meteoroloji Şube Müdürlüğü Ekim - 2015 Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımsal meteorolojinin bileşenlerini ve arasında olan ilişkiyi açıklar.
ÖÇ02 Meteoroloji konularının tarım içerisindeki önemini açıklar.
ÖÇ03 Meteorolojinin tarımsal üretim üzerinde olan doğrudan ve dolaylı etkilerini yorumlar.
ÖÇ04 Metoroloji istasyonlarının nerelerde ve nasıl yerleştirilmesi gerektiğini bilir.
ÖÇ05 Tarımsal don olayının ne olduğunu ve tarımsal ürünlerin dondan nasıl korunması gerektiğini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, ders ve sınavlar hakkında bilgilendirme Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Meteorolojinin tanımı ve alt bilimlerinin anlatımı Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Atmosfer bileşimi ve tabakaları I Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Atmosfer bileşimi ve tabakaları II Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Dünyanın hareketleri ve ışık, enerji, ısı, sıcaklık kavramları hakkında bilgi verme. Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Enerji, ısı, sıcaklık kavramlarının tarım açısından önemi Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Hava, toprak, bitki ve sıcaklık arasındaki ilişki Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava kadar anlatılan konuları tekrar edip çalışmalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
9 Tarımsal metoroloji kavramının canlılar üzerine etkileri Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Atmosferik nemin tarımsal açıdan, hava neminin ölçümü Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Buharlaşma, buharlaşma işlemi ve ölçümleri Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Bulutlar ve bulutluluk Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yağış ve yağış şekillerinin tarıma etkileri Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Hava basıncı ve ölçümleri, zaman içinde hava basıncının değişimi, hava akımlarının oluşumu (rüzgar) Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Konuların genel tekrarı. Ders materyalinden ilgili konu okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 11 11
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 09:48