YOT241 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT241
Ad Tıbbi ve Aromatik Bitkiler
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI


Dersin Amacı

Ekonomik değeri yüksek olan tıbbi ve aromatik bitki tarımı alanında kalifiye ara elemen yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Tıbbi ve aromatik bitkilerde görülen hastalık ve zararlıları sınıflandırmak. Türkiye'de yetiştirilen tıbbi ve aromatik bitkilerde görülen hastalık ve zararlıları örnekleriyle tanımak. Hastalık ve zararlıların verdiği zararlar. Hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri. Kullanılan ilaçların etki mekanizmaları nelerdir?

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Assist. Prof. Dr. Gülen ÖZYAZICI, New Development On Medıcınal And Aromatıc Plants 2. Çanakkale Belediyesi, Aromatik ve Tıbbi Bitkiler, Çanakkale Belediyesi Yayını

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tıbbi ve aromatik bitkiler hakkında temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Tıbbi ve aromatik bitkilerin bitkisel özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Tıbbi ve aromatik bitkilerin iklim ve toprak isteklerini, üretim ve yetiştiricilik sürecinde uygulanacak bakım işlerini açıklar
ÖÇ04 Tıbbi ve aromatik bitkilerden kaliteli İlaç üretimi için uygun hasat dönemlerini belirler.
ÖÇ05 Tıbbi ve aromatik bitkilerin hasadı ve hasat sırasında dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
ÖÇ06 Tıbbi ve aromatik bitkilerden elde edilen ürünlerin işlenme sürecini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tıbbi ve aromatik bitkilerin genel tanıtımı ve tarihi gelişimi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Tıbbi ve aromatik bitkilerin tanıtılması, tohumları, çiçekleri, toprak üstü ve toprak altı aksamlarının gösterilmesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Tıbbi ve aromatik bitkilerden tek yıllık ve çok yıllık bitkilerin tanıtılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Türkiye'de doğal olarak yetişen, kültürü yapılan ve endemik olan bitkilerin tanıtılması, Latince isimlerinin verilmesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Tıbbi ve aromatik bitkilerdeki varyasyonların tanımlanması ve açıklanması (diurnal, ontogenetik, morfogeneti) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik isteklerinin açıklanması (ışık,sıcaklık, yükselti, yöney) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik isteklerinin açıklanması (ışık, sıcaklık, yükselti, yöney), tıbbi ve aromatik bitiklerin üretim şekillerinin aktarılması, üretim aşamalarının açıklanması (fidelik tesisi, tarlanın ekime hazırlanması) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Tarlaya direk ekim yöntemlerinin belirlenmesi ve toprak hazırlığı, sıra arası ve sıra üzeri mesafeleri ve ekim derinliğinin bitkilere göre verilmesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Çok küçük tohumlularda fidelikte çimlendirilen fidelerin tarlaya şaşırtılması, dikim yöntemlerinin belirlenmesi ve toprak hazırlığı, sıra arası ve sıra üzeri mesafeleri ve ekim derinliğinin bitkilere göre verilmesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Vejetasyon süresince bitkilere uygulanacak çapalama, sulama, gübrelemenin aktarılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Bitkilerde görülen hastalık ve zararlıların tanıtılması ve tıbbi aromatik bitkilerin ambalajlanması muhafazası Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Tıbbi ve aromatik bitkilerde kalite ve standardizasyon Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Aromaterapide kullanılacak yağların tanımlanması. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Tıbbi ve aromatik bitkilerin parfümeri, baharat ve boyacılıkta kullanım alanları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS