Genel Bilgi
Kod | YOT232 |
Ad | Organik Tarımda Hastalıklar ve Mücadelesi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir tarım ilkelerine göre tarımsal üretimde hastalıklar ile organik tarım ilke ve kurallarına uygun bir şekilde mücadele etmek.
Dersin İçeriği
Bitkilerde hastalık kavramı, bitkilerde sorun yaratan fungal, bakteriyel, viral ve diğer hastalıklar, belirtileri, tanınmaları, bulaşma ve yayılmaları ile zararı organizmalar ( böcek, akar vb.) tanıyabilme ve mücadele yöntemleri öğretilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Prof.Dr. Fatma SARA DOLAR, FİTOPATOLOJİ, AÖF yayınları 2. Prof.Dr. İsmail KARACA, ENTOMOLOJİ, AÖF yayınları
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik Tarımda Hastalıklar ve Mücadelesi hakkında temel kavramlar açıklar. |
ÖÇ02 | Organik tarımda bitki korumanın önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Bitki hastalık etmenleri arasındaki farklılıkları açıklar. |
ÖÇ04 | Cansız hastalık etmenlerinin etkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | Canlı hastalık etmenlerinin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Tarımsal üretimde ürün kaybına neden olan yabancı otları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar Bitkilerde hastalık kavramı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
2 | Organik Tarım ve Bitki Koruma Hastalık Nedenleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
3 | Tarımsal üretimde bitki hastalıklarının bilinmesi ve önemi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
4 | Bitki hastalıkları ve belirtileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
5 | Elma hastalıkları, Kiraz Hastalıkları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
6 | Armut Hastalıkları, Şeftali Hastalıkları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
7 | Zeytin Hastalıkları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
9 | Turunçgil Hastalıkları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
10 | Bağ Hastalıkları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
11 | Sebze Fidelerinde Görülen Önemli Hastalıklar, Solanaceae Familyasında Görülen Hastalıklar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
12 | Endüstri bitkilerinde Görülen Hastalıklar (Pamuk, Tütün Patates, Mısır vs) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
13 | Organik pestisitler, uygulama zamanı, uygulama şekillerinin tekrarlanması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
14 | Çevre koruma ve bitki hastalıkları ile mücadele | Dijital kaynaklardan konu taraması ve 2872 sayılı çevre kanunu okunmalıdır. | |
15 | İş sağlığı ve güvenliği | 6331 sayılı İş sağlığı ve güvenliği kanunu okunmalıdır. | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |