Genel Bilgi
Kod | TLZ212 |
Ad | İplik Teknolojisi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN BABAARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN BABAARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin pamuk ve pamuk iplikçiliği konusunda yetkinlik kazanmalarını sağlamak, iplik ve iplik üretimi konusunda teknik bilgilerini artırmak.
Dersin İçeriği
İplikçiliğin tarihsel gelişimi, iplik üretim teknolojileri, kesik lifler ve pamuk lifi, kesik elyaf iplik üretim süreci ve makineleri, iplik kalite parametreleri ve değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yok
Kaynaklar
1. O. Babaarslan, İplik Teknolojisi-II Ders Notları, ÇÜ., Müh.Fak. Tekstil Müh. Bölümü, 2022.
Notlar
1. Trommer G., Rotor Spinning, Deutscher Fachverlog GmbH, Germany (1995) 2. Klein W., A Practical Guide to Ring Spinning, The Textile Institute, UK, (1987) 3. Lawrence C., Fundamentals of Spun Yarn Technology, CRC Press LLC, USA (2003) 4. Klein W., The Technology of Short Staple Spinning, The Textile Institute, UK (1990) 5. Lord Peter R.,Handbook of Yarn Prduction; Technology, Sciences and Economics, Woodhead Publishing Ltd., UK (2003)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kesikli lifler ve pamuk hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ02 | Pamuk ve karışım harmanlarından iplik üretim sürecini öğrenmek. |
ÖÇ03 | Pamuk iplikçiliğinin üretim prosesleri ve makinelerini tanımak, bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ04 | Pamuk ipliği kalite parametrelerini ve kalite değerlendirme süreçlerini öğrenmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pamuk ipkçiliğine giriş ve tarihçe | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İplik türleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kesikli lifler, pamuk ve özellikleri, iplik türleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Harman hallaç prosesi ve makinaları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Açma, Temizleme ve Karıştırma | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarak prosesi ve makinaları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Cer prosesi ve makinaları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Penye işlemi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Penye makinaları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Fitil prosesi ve makinaları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Ring iplik eğirme makinesi, görevi, çalışma prensibi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Yeni iplik üretim metodları hakkında genel bilgiler | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | OE-rotor iplik eğirme makinesi, görevi, çalışma prensibi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İplik kalite parametreleri ve değerlendirme süreci | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |