Genel Bilgi
Kod | TLS421 |
Ad | Moda ve Tasarım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım, endüstriyel tasarım, tekstilde tasarım ve moda tasarımı konularıyla ilgili temel bilgileri, teknikleri, faydaları öğretmek.
Dersin İçeriği
Tasarım ve faydaları. Endüstriyel tasarım ve tekstilde tasarım. Marka ve markalaşma. İnovasyon. Yeni Ürün Geliştirme. Moda ve moda tasarım. Bilgisayar destekli tasarım sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders Koordinatörü tarafından hazırlanan ders notları
Notlar
Watson, L., Modaya Yön Verenler, Elma Basım, Güncel Yayıncılık, 2002 Bowles, M., Isaac C., Dijital Tekstil Tasarımı, Elma Basım, Güncel Yayıncılık, 2009
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarımın temel ilkelerini tanımlar |
ÖÇ02 | Tasarım çeşitlerini sıralar. |
ÖÇ03 | Yeni ürün geliştirme sürecini özetler. |
ÖÇ04 | Seçilmiş tasarım programlarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım, Tasarımın öğeleri, Tasarımın avantajları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Endüstriyel tasarım | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tekstilde tasarım | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tekstil tasarımında yeni yönelimler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Firma kimliği ve markalaşma | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İnovasyon | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yeni ürün geliştirme | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yeni ürün geliştirme sürecinin başarısında etkili olan faktörler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Moda ve moda tasarımı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bilgisayar destekli tasarım sistemleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bilgisayar destekli tasarım sistemleri-2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tekstil tasarımında kullanılan paket programlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tekstil tasarımında kullanılan paket programlar-2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Konu Tekrarı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |