Genel Bilgi
Kod | YMOP133 |
Ad | Müzik Tarihi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İnsanlık tarihinin en eski sanatlarından biri olan müziğin ilk örneklerinden başlayarak günümüze kadar olan tarihsel süreç içinde evrimlerini öğrenciye göstermeyi amaçlayan bu ders, bu sürece ait çeşitli örnekler de dinleyen öğrencinin, sanata bakış açılarını daha da genişletmeyi ve onlara perspektif kazandırmayı hedefler.
Dersin İçeriği
Müzik tarihinin gelişim sürecinin, önemli dönem ve akımların, bu akımların özelliklerinin, dönemlerin ve akımların önemli bestecilerinin ve yapıtlarının tanınması ve incelenmesidir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
SAY Ahmet, Müzik Tarihi
Notlar
SELANİK Cavidan, Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni FINKELSTEIN Sydney Müzik Sanatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müziğin doğuşu, gelişim evreleri ve önemli dönemleri ile ilgili kapsamlı bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Müzik tarihi içinde yer alan ve günümüzde de varlığını koruyan belli başlı ülkelerin müzik varlıklarını tanır. |
ÖÇ03 | Müzik tarihi içinde yer alan önemli dönem ve akımlar ile ilgili kapsamlı bilgi kazanır. |
ÖÇ04 | Müzik tarihi içinde yer alan önemli besteciler ve müzik sanatına yaptıkları katkılar ile ilgili bilgi kazanır. |
ÖÇ05 | Klasik Batı Müziği Orkestra Enstrümanlarını, fiziki ve teknik olarak tanır, enstrümanların kullanım özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve müzik tarihi dersi ile ilgili genel bilgi verilmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İlkeller ve müzik özelliklerinin anlatılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eski mezopotamya uygarlıklarının müziğinin incelenmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hindistan, Çin, Japonya, Kore, Tibet, G.Doğu Asya uygarlıkları ve eski Yunan uygarlıklarının müziğinin incelenmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Orta Çağ müziğinin (dinsel monodi, kilise modları, laik monodi) anlatımı. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Romanesk ve Gotik çağ müziğinin anlatılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Müzikte polifoni çağının başlangıcı ve polifonik müziğin gelişiminin anlatılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ars Antik çağın müziksel özellikleri ve dönemin önemli dünya olayları ve müziğin dönem özellikleri ve önemli bestecilerinin anlatılması 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ars Nova çağın müziksel özellikleri ve dönemin önemli dünya olayları ve müziğin dönem özellikleri ve önemli bestecilerinin anlatılması 2 Nota yazısının gelişiminin incelenmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Rönesans döneminin genel özellikleri,dünya olayları, çağın diğer önemli isimleri ve bestecileri anlatılması ve eserlerinin incelenmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Rönesans döneminin müziksel özelliklerinin incelenmesi ve ulusal okulların özelliklerinin anlatılması, Katolik kilisesinde dinsel polifoni reformu | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Rönesans Çağının çalgı müziği ve biçimlerinin incelenmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Barok döneme giriş,döneminin genel özellikleri, Dünya olayları, çağın diğer önemli isimleri ve bestecileri anlatılması ve eserlerinin incelenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Konuların genel tekrarı 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Operanın ortaya çıkışı ve gelişimi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | Klasik dönemin genel özellikleri, dünya olayları ve dönemin müziğinin özelliklerinin anlatılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | Klasik dönemde çalgı formları ve biçimleri, klasik sonat formu, dönemin önemli bestecilerinin anlatılması ve önemli eserleri. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | Orkestra Enstrümanları 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | Orkestra Enstrümanları 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | Orkestra Enstrümanları 3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | Orkestra Enstrümanları 4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | Romantik dönemin genel özellikleri, Dünya olayları ve dönemin müziğinin özellikleri, romantizmin genel kavramları ve romantik müzik üzerindeki temel etkileri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Romantik dönemin evreleri ve romantik müziğin özelliklerinin anlatılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | Rus Beşleri ve Fransız Altılıları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | Çağdaş Akımlar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Türkiye’de Çoksesli Müziğin Başlayışı – Muzıka-i Humayun ve Türkiye’de Çoksesli Müzik Kurumları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | Türk Beşleri 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Türk Beşleri 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Konuların genel tekrarı 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 4 | 1 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,80 | ||
AKTS | 4 AKTS |