Genel Bilgi
Kod | BDT227 |
Ad | Ergonomi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İNAN ÜNLÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ergonomi hakkında genel bilgiler ve ergonomi kavramının ögretilmesi
Dersin İçeriği
Dersin amacı öğrencilere iş analizi ve tasarımı konularında disiplinler arası bakış açısı kazandırmak ve verimli aktivitelerin ve çalışma ortamının tasarlanması için öğrencilere temel beceriler, araçlar ve ilkeler kazandırmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ergonomik değerlendirme ve iş güvenliğinin önemini tanımlar |
ÖÇ02 | İşin çalışan üzerindeki gerekliliklerinin ergonomik açıdan nasıl değerlendirilebileceğini tanımlar |
ÖÇ03 | Bir işi gerçekleştirirken kullanılan araç gereçlerin ergonomik açıdan nasıl değerlendirilebileceğini tanımlar |
ÖÇ04 | Bir işi gerçekleştirirken kullanılan bilginin ergonomik açıdan nasıl değerlendirilebileceğini tanımlar |
ÖÇ05 | İşin gerçekleştiği fiziksel çevrenin ergonomik açıdan nasıl değerlendirilebileceğini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Problem çözme araçları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ergonomi ve iş güvenliğinin önemi | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Operasyon Analizi | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Manuel iş tasarımı | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İş yeri, ekipman ve kullanılan ekipman tasarımı | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tartışma I | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş alanı tasarımı | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bilişsel iş tasarımı | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Makro Ergonomi | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ergonomi ve bilişim teknolojisi | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İş fizyolojisi ve biyomekanik I | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İş fizyolojisi ve biyomekanik II | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tartışma II | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |