Genel Bilgi
Kod | BDT222 |
Ad | Sunum Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin uygulamalı bir çalışma yapma sürecinin içinde yer alarak etkili bir sunum-söyleşinin hangi aşamalardan geçtiğini deneyimlemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ders, öğrencilerin bir sunumu veya söyleşiyi gerçekleştirirken gerek duyacakları bilgi ile donanımları sağlamaya yöneliktir. Bu derste sunum ve söyleşi kavramları, sözlü ve sözsüz iletişim ögeleri, etkili bir sunum-söyleşi hazırlama aşamaları ile uygulama sırasında karşılaşılacak engeller anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notu
Notlar
Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etkili Sunum ve Teknikleri kavramını tam olarak tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | İletişim kavramı ile Etkili Sunum ve Teknikleri arasında bağlantı kurar |
ÖÇ03 | İletişim ve Etkili Sunum konusunda bir yazılım kullanmayı bilir |
ÖÇ04 | kendi cümleleri ile kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilir |
ÖÇ05 | Geçmiş ve günümüz sunum tekniklerinin farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal çerçeve: Sunum, söyleşi, iletişim ve türleri. | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etkili iletişim: İletişim yeterliliği, sözlü ve sözsüz iletişim, etkili dinleme | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sözsüz iletişim: Beden dili (jest ve mimikler, dokunma, beden duruşu... | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Etkili dinleme: Dinleme türleri, dinleme engelleri. | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sunum ve söyleşide karşılaşılacak engeller ve başa çıkma yolları. | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sunum ve söyleşide kullanılacak araç ve gereçler. | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sunum veya söyleşi hazırlama aşamaları; planlama, hazırlama. | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sunum veya söyleşi hazırlama aşamaları; planlama, hazırlama ve uygulama. | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Sunum veya söyleşi konularını belirleme ve örnek sunum-söyleşi hazırlama çalışmaları. | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Örnek sunum-söyleşi hazırlama çalışmaları. (devam) | Sunum hazırlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Öğrenci sunumları | Sunum hazırlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Öğrenci sunumları- tartışma ve değerlendirme. | Sunum hazırlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Öğrenci sunumları- tartışma ve değerlendirme.(Devam) | Sunum hazırlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Değerlendirme | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |