Genel Bilgi
Kod | EE0011 |
Ad | Fiber Optics & Optical Communications |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Fiber Optik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak, bir fiber hattı tasarlayarak artı ve eksilerini analiz etmek.
Dersin İçeriği
Elektromanyetik teori özeti, Optik vericiler, Dijital modülasyon teknikleri, Optik alıcılar, Adım indeksli fiberler, Optik fiberlerde modlar, Modların dikliği, Gradyan indeksli fiberler, Dağılım, Fiber optic cihazlar, Kuplörler, Anahtarlar, Doğrusal olmayan etkiler,Tutarlılık, Optik kaynaklar, DFB lazerler, Dedektörler, Detektörlerde oluşan gürültü, Harici modülatörler, Optik yükselteçler, Optik çoğullama teknikleri, BER belirlenmesi, Göz diyagramları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Optik Fiber İletişim, Gerd Keiser
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Optik iletişim konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Fiber optik bir hat tasarımı yapmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Teoride elde ettiği sonuçları, farklı simülasyon programları kullanarak doğrulayabilir. |
ÖÇ04 | Fiber optik hat tasarımda kullanılan devre elemanlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fiber optik iletişim için motivasyon, Optik İletişime Genel Bakış | Derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Optik vericiler, Optik kaynaklar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Genlik modülasyonu, Lazer diyotları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sinyaller ve gösterimler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Dijital modülasyon | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Optik alıcılar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Optik modülatörler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fiberde dispersiyon,Fiberde zayıflama | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Optik fiberdeki modlar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Optik sistem tasarımı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Optik yükselteçler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | BER ve OOK sistemleri, Göz diyagramları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
14 | Modülasyon teknikleri, Dedektörler, Fotodiyotlar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Fiber sistem tasarımının gözden geçirilmesi | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |