Genel Bilgi
Kod | ST540 |
Ad | Denizel Bentoz |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bentik bölgeyi sınıflandırma, bölgelerin ekolojik özelliklerini bilme, bentik bölgede yaşayan canlıları sınıflandırma ve biyoekolojileri hakkında yorum yapabilme, bentik araştırma yöntemlerini kullanarak kendi araştırmalarını planlama becerisine sahip olmak.
Dersin İçeriği
Bu derisin içeriğini, Bentik bölgenin ve benthosun sınıflandırılması, Bentik canlılar, denizel benhos çalışma metotları oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eleftheriou, A. (Ed.). (2013). Methods for the study of marine benthos. John Wiley & Sons. PÉRÈS, J. M. (1982). Major Benthic Assemblages. In: O. Kinne (ed.) Ocean Management, Marine Ecology: 187-313.
Notlar
An Introduction to the Invertebrates(Cambridge University Press The Edinburgh Building, Cambridge cb2 2ru, UK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Denizlerin genel ekolojisi konuları hakkında yorum yapar |
ÖÇ02 | Bentik bölge ve alt zonlarını sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Bentik bölge de yaşayan canlıları sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Bentik bölgede yaşayan canlıların biyo-ekolojilerini yorumlar |
ÖÇ05 | Bentik araştırma metodlarınından hangilerini kullanılacağına karar verir |
ÖÇ06 | Bentik araştırma metodlarını kullanarak araştırma planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bentik bölgenin ve benthos'un tanımı. Bentik bölgenin sınıflandırlması | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bentik bölgelerin ekolojik özellikleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Bentik canlılar | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Bentik canlılar (Porifera) | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Bentik canlılar (Cnidaria) | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Bentik canlılar (Nemertini, Nematoda) | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Bentik canlılar (Spuncula) | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | (Oligochaeta ve Polychaeta'ya giriş) | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | sesil (bağlı) yaşayan Polychaeta türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | serbest(vagrant) yaşayan Polychaeta türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Crustacea türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Gastropoda türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Bivalvia ve diğer türler | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Bentik çalışma metodları | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |