ST0043 İleri Omurgasızlar Zooljisi

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST0043
Ad İleri Omurgasızlar Zooljisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CANAN TÜRELİ


Dersin Amacı

Sucul omurgasız canlılar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak, Şubeleri ve onlara bağlı sınıfları tanımak, biyoekolojileri hakkında yorum yapabilmek ,Mesleki uygulamalarında ve çalışmalarında kullanabilmek

Dersin İçeriği

Omurgasız tanımlaması, omurgasız gruplarında karşılaştırmalı, beslenme, hareket, solunun, salgı, iyonik ve osmatik düzenleme, korunma-savunma, üreme, yaşam döngüsü ve gelişme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

BARNES,R.S.K., CALOW, P., OLIVE, P.J.W., 1993. The Invertebrates : A new synthesis. Blackwell Scientific Publications, Cambridge, 469 p. ANDERSON, D.T., 2001. Invertebrate Zoology.Oxford University pres. 474 p. BARNES, R.D.,1964. Invertebrate Zoology. W.B.saunders Company. 632 p. ERDEM,Ü.,BAŞUSTA, N., TÜRELİ, C. 2006. Su omurgasızları. 2. Baskı, Nobel yayın no:833, Ankara. 273 syf.

Notlar

PECHENİK, J.A., 1996. Biology of the Invertebrates. Wm.C. Brown Publishers. London, 554 p.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Canlı sistemlerin ve Omurgasız hayvanların temel yapılarını tanımlar
ÖÇ02 Sucul Omurgasız şubelerini tanır ve ayırt eder
ÖÇ03 Omurgasız hayvanlardaki görülen beslenme tiplerini bilir
ÖÇ04 Omurgasız hayvanlardaki üreme ve yaşam döngüsünü kavrar
ÖÇ05 Sucul omurgasız canlıların ekonomik ve ekolojik önemlerini açıklar
ÖÇ06 Sucul Omurgasız gruplarının değerlendirilmesi ve korunması yönünde fikir ileri sürer


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, canlı sistemlerin ve hayvanların temel yapıları kaynak kitabının 3-9. sayfaları okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Omurgasızların sınıflandırılması ve Protozoa sınıfları kaynak kitabının 41-49. sayfaları okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Metazoa ‘ya giriş ve Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Porifera, Cnidaria ve Ctenofora kaynakkitabının 49-65. Sayfaları okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Metazoa şubeleri ve sınıfları ;Platyhelminthes, Rotifera, Mollusca-1 Ders kitabının 41-49. ve 123-137. sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Metazoa şubeleri ve sınıfları ;Mollusca, Annelida, Arthropoda-2 kaynak kitabının 41-49. ve 123-137. Sayfaları okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Arthropoda, Echnidermata, Chordata-3 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Arthropoda, Echnidermata, Chordata devamı Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Omurgasızlarda beslenme biyolojisi-1 Ders kitabının 215-225. sayfaları okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Beslenme biyolojisi -2 Ders kitabının 225-234. sayfaları okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Hareket ve solunum Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Salgı, iyonik ve osmotik düzenleme Ders kitabının 293-299. Sayfaları okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Üreme ve yaşam döngüsü-1 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Üreme ve yaşam döngüsü-2 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Gelişme Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS