ST536 Yengeçler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST536
Ad Yengeçler
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CANAN TÜRELİ


Dersin Amacı / Hedefi

Yengeçler (Brahyura) hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak, familyaları ve onlara bağlı türleri tanımak, biyoekolojileri hakkında yorum yapabilmek, Mesleki uygulamalarında ve çalışmalarında kullanabilmektir.

Dersin İçeriği

Yengeç (Brachyura) tanımı, beslenme, hareket, üreme, yaşam döngüsü, gelişme, bazı balıkçılık biyolojisi (yaş, büyüme, seksüel olgunlaşma, üreme ve ölüm), ekonomik yengeç türleri ve onlardan yararlanma olanakları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Warner, G.F. The Biology of Crabs. Paul Elek (Scientific Books) Ltd, 54-58 Caledonian Road, London. 200 pp.

Notlar

Invertebrate Zoology, Saunders company, Philadelphia, London, Toronto. 820 pages. Demirsoy, A., 1998. Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar), Cilt 2, Kısım 1, Metaksan A. Ş. Ankara. 1210 sayfa. Pechenic, A. J., 1996. Biology of the Invertebrates, Wm. C. Brown Publishers. 554 pages.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yengeçler hakkında ileri düzeyde bilgi verir
ÖÇ02 Yengeç türlerini sınıflandırır ve Türkiye kıyılarındaki yengeç türleri bilir
ÖÇ03 Yengeçlerin ekonomik önemlerini açıklar
ÖÇ04 Yengeçlerden yararlanma olanaklarını bilir
ÖÇ05 Mesleki uygulamalarında elde ettiği bilgileri kullanır
ÖÇ06 Yengeçlerin dağılımı ve ekolojik önemlerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, sınıflandırma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Vücut formları ve üyeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Exoskeleton, solungaçlar ve solunum Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kan dolaşımı ve fonksiyonu Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Sindirim ve üreme sistemi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Duyu organları ve sinir sistemi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Besin ve beslenme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yaşam Biçimleri ve Sosyal davranış Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Büyüme, kabuk değişimi, üreme ve larva Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Yengeçlerde yaş, büyüme ve ölüm parametrelerinin belirlenmesi-1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Yengeçlerde yaş, büyüme ve ölüm parametrelerinin belirlenmesi-2 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Ekonomik türlerin morfolojisi ve biyo-ekolojik özellikleri-1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Ekonomik türlerin morfolojisi ve biyo-ekolojik özellikleri -2 Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Yengeçlerden yararlanma olanakları Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 11:07