Genel Bilgi
Kod | ST0039 |
Ad | Balıkcılıkta Su Kalite Kriterleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Suyun genel fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerini irdeleme, yetiştiricilikte su kalitesini etkileyen çevresel faktörleri değerlendirme, yetiştiriciliğin su kalitesine etkisini kavrama ve yönetimini anlama ve ekolojik temelli yetiştiriciliği öğretmektir.
Dersin İçeriği
Su kaynakları, suyun genel fizikokimyasal ve biyolojik özellikleri, yetiştiriciliği yapılan türlerin su kalite kriterleri, ilgili yönetmelikler, türlerinin ihtiyacı olan su kalite özellikleri ve yönetimi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Suyun fiziko-kimyasal yapısı ve önemli özelliklerini bilir. |
ÖÇ02 | Yetiştiriciliği yapılacak türe ait su kalite isteklerini bilir. |
ÖÇ03 | Yetiştiricilikte su kalitesi ile ilgili yorum yapar. |
ÖÇ04 | Su kalitesindeki değişimlerin yetiştiricilik üzerine etkilerini kavrar ve yönetir. |
ÖÇ05 | Yetiştiriciliğin su kalite üzerine etkilerini kavrar ve yönetir. |
ÖÇ06 | Ekolojik temelli yetiştiricilik bilincine bilincine sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, su kaynakları | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Genel su kalite parametreleri (Sıcaklık, iletkenlik, tuzluluk, oksijen, KOI, BOI) | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Genel su kalite parametreleri (pH, alkalinite, sertlik, kalsiyum, magnezyum) | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Genel su kalite parametreleri (azot formları, fosfor) | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Genel su kalite parametreleri (Bulanıklık, Biyolojik özellikler) | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kirleticiler | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yaygın olarak yetiştiriciliği yapılan balıkların su kalite istekleri 1 | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Yaygın olarak yetiştiriciliği yapılan balıkların su kalite istekleri 2 | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlgili yönetmelikler | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Karada kurulu su ürünleri işletmeleri çıkış sularında su kalite yönetimi | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kafes yetiştiriciliğinin su kalitesine etkisi ve yönetimi | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kireçleme | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Gübreleme 1 | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Gübreleme 2 | İlgili konunun kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |