Genel Bilgi
Kod | DSTS802 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünleri Temel Bilimler alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama ve yayınlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler. SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul.
Notlar
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen konuda ulusal ve uluslararası literatür araştırması yapar. |
ÖÇ02 | Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve rapor haline getirir. |
ÖÇ03 | Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar. |
ÖÇ04 | Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ05 | Yaşam boyu öğrenmeye olumlu tutum geliştirir. |
ÖÇ06 | Hazırlık ve sunum sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, bilimsel etik | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Konu araştırılması, Yazım teknikleri hakkında bilgi, intihal | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Kaynak tarama 1 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Kaynak tarama 2 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Kaynak tarama 3 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Kaynak tarama 4 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Kaynak tarama 5 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Rapor | Ara rapor hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Kaynak tarama 6 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Sonuçların değerlendirilmesi 1 | SEYİDOĞLU, H. (2003)’den dan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Sonuçların değerlendirilmesi 2 | Derlenen notları değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi 3 | Derlenen notları değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Sonuçların rapor haline getirilmesi 1 | Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Sonuçların rapor haline getirilmesi 2 | Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Sonuçların rapor haline getirilmesi 3 | Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Sunum ve Tartışma 1 | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Sunum ve Tartışma 2 | Değerlendirmeye hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |