YLAAT701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLAAT701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYSUN AKYÜZ


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel bir araştırmanın nasıl olması gerektiğini uygulayarak öğrenmesini sağlamak ve tez çalışmasını gerçekleştirmek

Dersin İçeriği

Tez konusuna bağlı olarak öğrenci teorik ve/veya gözlemsel çalışmalar, Konu ile ilgili yayınları okumak ve üzerinde yorumlar yapmak

Dersin Ön Koşulu

yüksek lisans derslerini tamamlamış olmak

Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili yayınlar

Notlar

Tez konusu ile ilişkili olan önceki tez çalışmaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilmek.
ÖÇ02 Tez konusunda karşılaştığı bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi.
ÖÇ04 Tez konusunda edindiği bilgileri değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili bilim dallarını ve kullanılmakta olan kuramsal ve gözlemsel yöntemleri bilmek ve uygulamak. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik, Matematik, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, ihtiyaçları belirlemek, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışmak, gelişmeleri izlemek ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanmak.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda tez çalışmaları projeler yapmak, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle desteklemek. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerileri geliştirmek. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Astronomi ve Uzay Bilimleri alanında kazanılan becerilere yönelik bilimsel ve teknolojik materyalleri tasarlamak ve geliştirmek. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı, kalıcı, güvenilir ve doğru kaynaklardan bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanabilme 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluk alma, bağımsız davranma ve yaratıcılık becerisi kazanma. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel fiziksel etkileşimlerle ışınım süreçleri arasında bağlantı kurarak kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bütün olarak evrenin ve içerdiği cisimlerin yapısı, oluşumu ve evrimini bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirebilme. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verinin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması ile ilgili süreçleri kavrayıp uygulayabilme. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar I tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar II tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar III tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar IV tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar V tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar VI tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar VII tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar tez konusuyla ilgili yayınların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar VIII tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar IX tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar X tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar XI tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar XII tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar XIII tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar XIV tez konusuyla ilgili yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 16 26 416
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 8 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 608
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,32
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 02:00