Genel Bilgi
Kod | POLZ102 |
Ad | Introduction to International Relations |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASLI ILGIT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ASLI ILGIT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
This course has three primary goals: 1) to provide you with basic introductory and historical information, analytical tools and knowledge that will be useful in comprehending the complex dynamics of international relations, 2) to inspire in you an informed interest in world affairs and to prepare you to engage in debates about current developments in international politics, and 3) to help you develop your own perspective on past and current global issues
Dersin İçeriği
This course introduces you to the structures and processes of international politics and surveys the major global issues of our time. The focus of this class is both theoretical and topical. The course will provide the factual details of important historical and contemporary events and factual knowledge about central, contemporary issues surrounding international politics like cooperation and conflict, international organizations and law, globalization, integration, development, while introducing theories and approaches to explain and analyze these facts.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Andrew Heywood, Global Politics, Palgrave. 2013.
Notlar
Dönemsel Güncel Okumalar, Günlük Haberler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslarası İlişkiler disiplininin temel kavramlarını, konularını ve tartışmalarını açıklar. |
ÖÇ02 | Uluslararası ortamdaki temel aktörleri tanımlar ve bu aktörlerin uluslararası ilişkilerdeki etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Uluslararası İlişkiler disiplinin doğuşu ve gelişimini öğrenir. |
ÖÇ04 | Uluslararası İlişkilerde temel düşünce okullarını tanımlar. |
ÖÇ05 | Uluslararası İlişkilerdeki eleştirel düşünce okullarını tanımlar. |
ÖÇ06 | Uluslararası Güvenlik konularına giriş yaparak uluslararası ilişkilerde temel güvenlik konularını öğrenir. |
ÖÇ07 | Uluslararası Örgütler ve bunların uluslararası politikadaki yeri, rolü ve önemi hakkındaki tartışmaları öğrenir. |
ÖÇ08 | Uluslararası hukuk'a genel bir giriş yaparak özellikle insani müdahale kavramının ve uygulamasının uluslararası politikadaki tartışmalarını öğrenir. |
ÖÇ09 | Uluslararası Örgütlerin uluslararası ilişkilerdeki yeri, rolü ve amaçları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | Birleşmiş Milletler'in kuruluşu, amacı, işleyişi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ11 | Uluslararası ekonomi politikalarına ve bu alandaki genel tartışmalara giriş yapar. |
ÖÇ12 | Uluslararası finansal kuruluşların uluslararası politikadaki yeri ve rolü hakkındaki tartışmaları öğrenir. |
ÖÇ13 | Temel küresel sorunlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Döneme Genel Bakış | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uluslararası İlişkilere Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Değişen ve Gelişen Uluslararası Sistem | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | UIde Teoriler: Realism ve Liberalism | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | UIde Teoriler: Eleştirel Görüşler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Uluslararası Güvenlik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Terörizm | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Uluslararası Hukuk | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Uluslararası Örgütler ve Birleşmiş Milletler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İnsan Hakları ve İnsani Müdahele | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Küresel Ekonomi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Küresel Sorunlar: Fakirlik ve Kalkınma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Küresel Politika Geleceğe Bakış | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dönem Değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |