Genel Bilgi
Kod | FEAS206 |
Ad | International Law II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YÜKSEL ALPER ECEVİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sezai ÇAĞLAYAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Milletlerarası hukukunun temel kavramlarını irdelenerek uygulamada karşılaşılan güncel sorunlara dair bilgi verilmek suretiyle çözüm yollarını tartışmak.
Dersin İçeriği
Devletler umumi hukuku II dersi iceriginde ilk olarak deniz hukuku ele alinip ardindan sirasiyla uyusmazliklarin barışçı yollarla çözümü ve devletler arasindaki diplomatik iliskilere ait uluslararasi mevzuatin irdelenmesi yer almaktadir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Tunkin, Grigoriĭ Ivanovich. "Theory of international law." Theory of International Law. Harvard University Press, 2013.
Notlar
Tunkin, Grigoriĭ Ivanovich. "Theory of international law." Theory of International Law. Harvard University Press, 2013.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olası uluslararası uyuşmazlıkların yargısal cozumleri hakkında akıl yurutebilmelerini sağlar. |
ÖÇ02 | Uluslararası deniz hukuku ve diplomatik ilişkilerin temel prensiplerini öğrencilere tanıtır. |
ÖÇ03 | Uluslararası Hukuk uygulamalarını öğrencilere tanıtır. |
ÖÇ04 | Bu dersi alan öğrenciler hava hukuku hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Bu dersi alan öğrenciler Türkiye ve Yunanistan arasındaki Ege Sorunu hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deniz hukukuna giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İçsular | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | karasuları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | bitişik bölge | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | kıta sahanlığı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | münhasır ekonomik bölge | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | açık sular | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | deniz çevresinin korunması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ege sorunu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | hava hukuku | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Diplomatik ilişkiler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | diplomatik misyonun dokunulmazlığı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | konsolosluk ilişkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konsoloslukların dokunulmazlıgı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,56 | ||
AKTS | 6 AKTS |