Genel Bilgi
| Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ | 
| SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | POLS304 | 
| Ad | International Economic Relations | 
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 6. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | İngilizce | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN SELCEN ÖZMELEK | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. | 
Dersin Amacı / Hedefi
Uluslararası ekonomik ilişkilerinin temelini oluşturan dinamikleri analiz etmek
Dersin İçeriği
Uluslararası Ekonomik İlişkilerin Yapısı/ Uluslararası Ekonomik İlişkilerin Teorik Temeli/ Uluslararası Ekonomik İlişkilerin Politikası/ Uluslararası Ekonomik Örgütler ve Uluslar arası Ekonomik Çevre.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
International Economic Relations since 1945
Notlar
The Politics of International Economic Relations
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Uluslararası ekonomi politiği tarihi gelişimini ve temel unsurlarını tanımlayabilecek | 
| ÖÇ02 | Uluslararası üretim, ticaret ve finans yapısını açıklayabilecek | 
| ÖÇ03 | II. Dünya Savaşının ardından dünya ekonomisinde meydana gelen gelişmeleri açıklayabilecek | 
| ÖÇ04 | Küreselleşme kavramını ve küreselleşmenin geçmiş dönemlere göre yeni olan özelliklerini anlayabilmek | 
| ÖÇ05 | Uluslararası ilişkiler hakkında edindiği objektif bilgiler sayesinde güncel gelişmeleri yorumlayabilmek. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 | 
| PÖÇ01 | Belirsiz | ||
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 4 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 3 | 
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 2 | Uluslararası Ticaret Teorisi Analizleri: Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 3 | Uluslararası Ticaret Teorisi Analizleri: Arz Ve Talep Modelleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 4 | Dış Ticaret Politikası | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 5 | Gümrük Tarifeleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 6 | Dünyada Ticaretin Serbestleştirilmesi ve Küresel Ticaret | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 7 | İktisadi Birleşmeler Teorisi: Gümrük Birlikleri ve Serbest Ticaret Bölgeleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | Avrupa Birliği | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 10 | Avrupa Birliği Dışındaki Ekonomik Gruplaşmalar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 11 | Türkiyenin Ülke Grupları ile Yaptığı Dış Ticaret | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 12 | Uluslararası Para Sistemi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 13 | Uluslararası Para Fonu (IMF) ve Uluslararası Likidite | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 14 | Ekonomik Kalkınma ve Dış Ticaret Politikaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 15 | Uluslararası Ekonomik Sorunlar ve Az Gelişmiş Ülkeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||