Genel Bilgi
Kod | POLS320 |
Ad | Geopolitics |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN SELCEN ÖZMELEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Jeopolitika nin kavramsal açıklanmasını, statik ve dinamik unsurlarını, klasikve çağdaş teorileri ve teorisyenlerin yaklaşımlarını, dünyadaki siyasal gelişimlerle son durumun analiz edilmesini öğrencilere öğretmektir
Dersin İçeriği
Klasik jeopolitika yaklaşımlarından başlamak üzere klasik dönem , soğuk savaş süreci, sovyet sonrası ortaya çıkan yeni jeopolitik yaklaşımlarla ilgiliayrıntıları aktarmak;Global ve bölgesel jeopolitik değerlendirmeleri değerlendirmek üzere okuma içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
- Geoffrey Sloan, Colin S. Gray, Geopolitics, Geography and Strategic History (Geopolitical Theory), Routledge, 2017
Notlar
- Gearóid Ó Tuathail, Simon Dalby and Paul Routledge, The Geopolitics Reader, Routledge, 1998
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel bilgileri okur ve öğrenir, teorikyaklaşımlarla düşünür. |
ÖÇ02 | Sorun belirleme ve çözme becerilerikazanır. |
ÖÇ03 | Uluslararası teorileri tanır. |
ÖÇ04 | Analitik düşünme, Ekonomik ve politik sorgulama becerileri kazanır. |
ÖÇ05 | Yazma ve araştırma becerileri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders programının açıklanması, Dersiçeriğinin sunumu | Derste izlenecekyöntem ve kaynakçalar hakkında bilgi verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Jeopolitika kavram, tanımlarıve unsurları | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Jeopolitika ve Devlet | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Jeopolitikada Klasik Teoriler | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Jeopolitikada Klasik Teoriler II | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Nazizm: Jeopolitik düşüncenin uygulanması | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Nazizm: Jeopolitik düşüncenin uygulanması II | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Soğuk Savaş sonrası Jeopolitika | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Yenikavramların Jeopolikaya eklenmesi | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Jeopolitikada ÇağdaşTeoriler | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Jeopolitikada Çağdaş Teoriler II | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | NeoLiberalyaklaşımlarla dünya jeopolitiği | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İnşaacıyaklaşımlarla dünya jeopoitiği | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Jeopolitikada elestirel yaklasimlar | İlgilikaynaklardan okuma ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sinavina hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sinavina hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |