Genel Bilgi
Kod | SBUZ201 |
Ad | Karşılaştırmalı Siyasete Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Özhan DEMİRKOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Özhan DEMİRKOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Muhtelif ülkelerdeki siyasi gelişmeleri mukayeseli olarak ele almak ve öğrencilere bu gelişmelere eleştirel yaklaşmayı öğretmek.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği demokratik sistemlerin işleyişini aktarmak, siyasi kültür, kurumsal yaklaşım gibi konularda okuma ve sunum çalışmaları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Newton, Kenneth, and D. J. W. Van. "Karşilaştirmali Siyasetin Temelleri." (2014).
Notlar
Newton, Kenneth, and D. J. W. Van. "Karşilaştirmali Siyasetin Temelleri." (2014).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi alan öğrenciler farklı ülkelerin iç siyasi dinamiklerine hakim olur |
ÖÇ02 | Bu dersi alan öğrenciler mukayeseli yöntemle iç siyaset analizi yapma yetisine sahip olur |
ÖÇ03 | Bu dersi alan öğrenciler dünya siyasetindeki gelişmeleri yakından takip etme fırsatını elde eder. |
ÖÇ04 | Öğrenci oy kullanma davranışını anlar |
ÖÇ05 | Bu dersi alan öğrenci ülke analizleri yaparak bilgilerini pekiştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Siyasetin Gelişimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Karşılaştırmalı Yöntem | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Demokrasi ve Demokratikleşme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Seçim Sistemleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Oy verme davranışı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Siyasi Partiler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Parti Sistemleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aday Gösterme Süreçleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Siyasal Kültür | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Modernleşme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Otoriter sistemler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ülke Analizleri: İngiltere | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
14 | Almanya Analizi | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
15 | İran Analizi | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
16 | Final Sınavı | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl Sonu Sınavı | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,60 | ||
AKTS | 6 AKTS |