Genel Bilgi
Kod | IKS309 |
Ad | Uluslararası İktisat I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİKRET DÜLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ekonominin uluslararası boyutunu reel yönden analiz etmeyi, ülkeleri karşılıklı ticarete yönelten nedenleri teorileriyle incelemeyi, Türkiye'nin dış ticaret yapısını ve gelişimini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Classical, Neo Classical and Modern International Trade Theories- Analysis of International Trade Theory- Analysis of Internationa lTrade Theoryand Economic Growth- Instruments of International Trade Policy
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, Teori Politika ve Uygulama
Notlar
International Economics: Theory and Policy, Global Edition- Paul Krugman, Maurice Obstfeld, Marc Melitz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası ticaretin nedenlerini ortaya koyabilmek |
ÖÇ02 | Uluslararası iktisat teorilerini ve temel kavramlarını anlar ve tanımlar |
ÖÇ03 | Ekonomik aktörlerin açık ekonomilerdeki rollerini açıklayabilmek |
ÖÇ04 | Uluslararası ticareti açıklayan teorileri karşılaştırmalı olarak analiz eder |
ÖÇ05 | Ülkeler arası ticaretin endüstriler-arası ve endüstri-içi ticaret şeklinde ortaya çıkan farklı yapısını ayırt eder |
ÖÇ06 | Dış ticaret ve büyüme arasındaki teorik ilişkiye dayanarak dünya ticaret sistemini ve az gelişmiş ülkelerin yerini sorgular |
ÖÇ07 | Ekonomik büyüme ve kalkınma sürecinde alternatif ticaret politikalarını karşılaştırır ve tartışır |
ÖÇ08 | Uluslararası ekonomik sorunları ve konuları değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası İktisada Giriş | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Klasik Dış Ticaret Teorileri. Mutlak üstünlükler, Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi I | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Klasik Dış Ticaret Teorileri. Mutlak üstünlükler, Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi II | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Uluslararası Ticaret Teorisi Analizleri: Arz ve Talep Modelleri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Faktör Donatımı Teoremi | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yeni Dış Ticaret Teorileri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dış Ticaret Teorisi ve Ekonomik Büyüme Analizleri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dış Ticaret Politikası | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dış Ticaret Politikası Araçları:Tarifeler | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Diğer Dış Ticaret Politikası Araçları:Tarife Dışı Engeller | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dünya Ticaretinin Serbestleştirilmesi | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Avrupa Birliği | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dünyadaki Ekonomik Gruplaşmalar: Avrupa Birliği Dışındakiler | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme I | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel Değerlendirme II | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,16 | ||
AKTS | 5 AKTS |