Genel Bilgi
Kod | SBUS417 |
Ad | Avrupa Birliği Hukuku |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Avrupa Birliğinin kurumsal yapısı ve serbest dolaşımın kendine özgü nitelik ve özelliklerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste AVrupa Birliğinin kendine özgü özellikleri, kurumları, kaynakları, iç pazar ve serbest dolaşım konuları ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
AB hukuku
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | AB Hukukunun temel ilkelerini ve kaynaklarını öğrenmek |
ÖÇ02 | Birliğin işleyişini anlamak |
ÖÇ03 | Avrupa Birliğinin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ04 | Avrupa Birliğinin yargı düzeni konusunda bilgi sahibi olmak |
ÖÇ05 | Serbest dolaşımın ilkelerini öğrenmek |
ÖÇ06 | AVrupa vatandaşlığının önemini anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Avrupa Bütünleşmesinin Tarihsel Gelişimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Avrupa Birliği Hukukunun Temel İlkeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | AB'nin Kurumları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | AVrupa Konseyi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | AVrupa Parlamentosu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | AVrupa Komisyonu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Avrupa Birliği ADalet Divanı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Avrupa sayıştayı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | AVrupa Merkez Bankası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Malların serbest dolaşımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hizmetlerin serbest dolaşımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kişilerin serbest dolaşımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sermayenin serbest dolaşımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | AVrupa Vatandaşlığı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |