Genel Bilgi
Kod | IKS404 |
Ad | Karşılaştırmalı Dünya Ekonomisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya Ekonomisindeki gelişmeleri tarihsel bir yaklaşımla inceleyerek öğrencinin dünya ekonomisindeki günümüzdeki ve gelecekteki gelişmeleri öngörerek analiz edebilme yeteneğine kavuşturulması
Dersin İçeriği
Dünya Ekonomisinin tarihsel süreçteki genel trendlerini ortaya koyarak; ticaret, finans ve üretim odaklı analizlerinin yapılması ve yansımaları
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Karşılaştırmalı Siyasal Ekonomi: Devletler, Piyasalar ve Küresel Kapitalizm-Ben Clift
Notlar
Karşılaştırmalı Siyasal Ekonomi: Devletler, Piyasalar ve Küresel Kapitalizm-Ben Clift
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar |
ÖÇ02 | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir |
ÖÇ03 | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilir |
ÖÇ04 | Türkiye ekonomisi dış ticaret konusunda analiz yapar. |
ÖÇ05 | Türkiye'nin ekonomik durumunu analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Dünya Ekonomisi Tanımı ve Değişen Dünya Ekonomisinde Gelişen Trendler | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Piyasa Kapitalizmi, Marksizm ve Sosyalizm, İslami Ekonomiler ve Diğer bölge ekonomileri | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Amerika Ekonomisi: Piyasa Kapitalizmi Lideri | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Japonya Ekonomisi: Planlı piyasa ekonomisi ve geleneksel elementler | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fransa Dosyası: Yön Gösteren Planlama | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İsveç Ekonomisi: Kriz, reform ve sosyal piyasa refah durumu | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Almanyanın birleşmesi ve Avrupanın birleşmesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Eski Sovyetler Birliği ve Rusyanın ekonomik dönüşümü | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Polonya Ekonomisi ve Macaristan Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yugoslavya ve Slovenya Ekonomisi: İşçi yönetiminde Piyasa Sosyalizmi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çin Sosyalist Piyasa Ekonomisi ve Hindistan Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İran Yeni Geleneksel İslam Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Meksika Ekonomisinin dönüşümü ve reformu | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kuzey ve Güney Kore Ekonomileri | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |