Genel Bilgi
Kod | ZO669 |
Ad | Yem Değerlendirme ve Analiz Yöntemleri -2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Başarılı bir hayvansal üretim için, pazar durumunun dikkate alınması, hayvancılık konusunda eksiksiz teknik bilgi ve yeterli miktar ve kalitede yem üretimi ve bu yemlerin niteliklerinin çok iyi bilinmesi gerekir. Bu dersin amacı hayvancılıkta kullanılan tüm yem kaynaklarının her yönüyle tanıtımı
Dersin İçeriği
Kaba ve yoğun yem kaynaklarının tanıtımı, teknolojik özellikleri, yemi kaynaklarının besin madde içerikleri ve beslemeyi engelleyici madde içeriklerin tanıtımı, yem ve yem maddelerine uygulanan teknolojik işlemlerin tanıtımı, yemlerin saklanması ve Karma Yem Endüstrisi, Ülkemizdeki Durumu ve Sorunları
Dersin Ön Koşulu
lisans düzeyinde Genel hayvan Besleme ve Yemler bilgisi ve yem teknolojisi dersleri almış olmak
Kaynaklar
Hayvan besleme, yemler bilgisi ve analitik kimya ders kitapları
Notlar
Hayvan besleme, yemler bilgisi ve analitik kimya ile ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yemlerin tanımı ve sınıflandırılması |
ÖÇ02 | Yemlerin değerini etkileyen faktörler |
ÖÇ03 | Yemlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik olarak değerlendirilmesi |
ÖÇ04 | Hayvan beslemede kullanılan yemin analizlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yemin tanımı ve sınıflandırılması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Yem değerini etkileyen faktörler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kaba ve yoğun Yemlerden numune alma ve analize hazırlama | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kaba yemlerde fiziksel analizler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yoğun yenlerde fiziksel analizler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yemlerin kimyasal analize hazırlanması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kuru madde analizi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ham yağ analizi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ham protein analizi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ham selüloz tayini | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | ADF analizi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | NDF analizi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Analiz Sonuçlarının Raporlanması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,44 | ||
AKTS | 6 AKTS |