BB009 İklim Değişikliği ve Bahçe Bitkilerinde Uyum Süreci

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB009
Ad İklim Değişikliği ve Bahçe Bitkilerinde Uyum Süreci
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, bahçe bitkilerini direkt etkileyen; kuraklık, tuzluluk, yüksek ve düşük sıcaklık gibi iklim değişikliği parametrelerinin olumsuz etkilerini azaltmaktır

Dersin İçeriği

İklim değişikliğinin bahçe bitkileri üzerindeki etkileri incelenir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Climate-Resilient Horticulture: Adaptation and Mitigation Strategies ISBN: 978-81-322-0974-4

Notlar

Climate Dynamics in Horticultural Science, Volume 1 Principles and Applications Editors: M. L. Choudhary, PhD V. B. Patel, PhD Mohammed Wasim Siddiqui, PhD Syed Sheraz Mahdi, PhD Essentiality of Horticulture in soothing the impact of climate change Book chapter October 2022


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İklim değişikliği nedir? niçin olur? iklimi değiştiren etmenler nelerdir? öğrenci bu soruların cevapları bilmektedir
ÖÇ02 Ülkemizde iklim değişikliğinin su varlığımız, tarım, insan yaşamı, sağlık, çevre ve ekonomi üzerine etkileri genel olarak, özelde ise bahçe bitkileri üzerine etkilerini öğrenci bilmektedir
ÖÇ03 Yüksek ve düşük sıcaklık streslerinin bahçe bitkileri üzerindeki olumsuzluklarını azaltır
ÖÇ04 Kuraklık stresinin bahçe bitkileri üzerindeki zararlı etkilerini azaltır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İklim değişikliği tanımı ve nedenleri Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
2 Dünyada ve ülkemizde iklimdeğişikliğinin tarım ve bahçe bitkileri üzerindeki etkileri Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Geçmişten günümüze iklim değişikliği ile ilgili bulgular, tespitler Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 İklim değişikliğinin bahçe bitkilerini etkileyen doğal afetlerle ilişkileri Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 İklim değişikliği ve sera yetiştiriciliği Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
6 İklim değişikliği ve sebze yetiştiriciliği Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
7 İklim değişikliği ve çok yıllık bahçe bitkileri yetiştiriciliği Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders notları sınav için çalışılır Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Kuraklık stresinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözüm önerileri Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Tuzluluk stresinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözümler Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Don ve üşüme streslerinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözümler Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sel veya su baskını stresinin bahçe bitkileri üzerindeki olumsuz etkilerini azaltıcı yöntemler Der kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Yüksek sıcaklık streslerinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözüm yolları Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İklim değişikliğinin bahçe bitkileri tarımsal ekonomisi üzerine etkileri Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 İklim değişikliği küresel ve ülkesel gıda güvenliği, bahçe bitkileri ile ilişkisinin önemi Ders kaynakları okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları çalışılır Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları çalışılır Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 08:46