Genel Bilgi
Kod | ZO657 |
Ad | Sığır Yetiştiriciliğinde İklimsel Elementlerin Üretime Etkisi ve Alınabilecek Önlemler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, zootekni öğrencilerine çeşitli iklim faktörlerinin üretim üzerindeki etkilerini ve bu alanda alınacak önlemleri bildirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders çeşitli iklim faktörleri, sıcaklık, yağış, nem, hava hareketi, radyasyon, ısı alışverişi, kondüksiyon, konveksiyon evaporasyon mekanizmalari, sıcağa karşı alınabilecek önlemleri duş temini, havalandırma ve teknik detaylarını içermektedir
Dersin Ön Koşulu
Hayvancılıkla bir şekilde ilgili olmak
Kaynaklar
GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020 GÖNCÜ S. 2018. Sığır davranışları ve sürü yönetimi, Akademsiyen, Ankara, 2018
Notlar
GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020 GÖNCÜ S. 2018. Sığır davranışları ve sürü yönetimi, Akademsiyen, Ankara, 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklim faktörlerinin hayvansal verim üzerine etkilerini öğrenir |
ÖÇ02 | İklim faktörlerinin hayvan metabolizma üzerine etkilerini öğrenir |
ÖÇ03 | İklim faktörlerinin hayvansal refahı üzerine etkilerini öğrenir |
ÖÇ04 | İklim faktörlerini sınıflaması ve alınacak önlemleri öğrenir |
ÖÇ05 | İklim faktörlerinin hayvansal verim,üretim kabiliyeti ve metabolizma üzerine etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
ÖÇ06 | sıcaklık stresi ve korunma yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ07 | süt sığırcılığında sıcaklık stresi ve korunma yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ08 | inekleri serinletme uygulama çeşitlerini öğrenir |
ÖÇ09 | inekleri serinletme uygulama tekniklerini öğrenir |
ÖÇ10 | ineğin çevreye tepkilerinin tespitini öğrenir |
ÖÇ11 | iklim faktörlerinin besi performansı üzerine etkileri verilmektedir. |
ÖÇ12 | besi performansını yönetmeyi ve ekonomisini öğrenir. |
ÖÇ13 | iklim faktörlerinin et kalitesi üzerine etkileri verilmektedir |
ÖÇ14 | et kalitesi tahmin metotları karşılaştırmalı olarak verilir. |
ÖÇ15 | Besi yetiştiriciliğinde iklim faktörlerinin beside karlılık üzerine etkileri verilmektedir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklim faktörlerinin önemi, iklimin canlılar üzerindeki etkisi, geçmişten günümüze iklimsel değişimler | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İklim faktörlerinin metabolizma üzerine etkileri | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hayvanların ideal yaşam alanları ve iklime adaptasyon süreçleri | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hayvan ekolojisinin incelenmesi ve habitat seçiminin önemi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İklimsel değişimlerin hayvancılık ekonomisine etkileri | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Türkiye'de küresel ısınmanın tarım faaliyetlerine etkileri | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Süt sığırcılığında sıcaklık stresi ve korunma yolları | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İklim faktörlerinin sebep olduğu besi performans ve et kalite kaybı | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Süt sığırı yetiştiriciliğinde iklim unsurlarının neden olduğu verim kayıpları | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Küresel iklim değişikliğinin temel nedenleri ve hayvancılığa etkileri | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | İklim Değişikliğinde dikkate alınması gereken konular | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | İklim unsurlarının sığır yetiştiriciliği üzerindeki olumsuz etkilerini önlemek | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İklimsel değişikliğin sebep olduğu verim kayıplarını iyileştirme çalışmalarının incelenmesi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | İklim etkilerinin minimum seviyede tutulması amacıyla yapılması gereken çalışmalar | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |