ZO646 Arı, Bitki ve Çevre İlişkileri

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZO646
Ad Arı, Bitki ve Çevre İlişkileri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA


Dersin Amacı

Bal arılarının bitkisel üretimdeki önemini ve katkısını öğretmek

Dersin İçeriği

Bal arılarının bitkisel üretimdeki önemini ve katkısı, nektar ve polen kaynağı bitkilerin sınıflandırılması. Polinasyonun önemini, planlanmasını ve ekonomik değerini, bitki-polinatör ilişkisini, arıların meralanma davranışı ve kolonilerin polinasyon çalışmalarına hazırlanması ve yönetim şeklinin belirlenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu

Notlar

Free, J. B., 1992. Insect Pollination of Crops. Academic Press Harcourt Brace. Jovanovich Publishers.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bal arılarının bitkisel üretimdeki önemini ve katkısını öğretir.
ÖÇ02 Nektar ve polen kaynağı bitkilerin sınıflandırılmasını ve özelliklerini bilir
ÖÇ03 Polinasyonun önemini, planlanmasını ve ekonomik değerini bilir.
ÖÇ04 Kolonilerin polinasyon çalışmalarına hazırlanması ve yönetim şeklini bilir.
ÖÇ05 Knows usage areas of honey, polen and propolis economic worth and useful area.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bal Arılarının Yaşamı ve Bitki Beslenme Kaynakları Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Arı-Bitki İlişkisinin Tarihçesi, Günümüze Kadar Kaydedilen Gelişmeler Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Bitkilerde Döllenme Biyolojisi Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Böcek Polinasyonu ve Önemi Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Polinasyon Çalışmalarında Bal Arılarının Önemi, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Polinasyon Çalışmalarında Bal Arılarının Ekonomiye Katkıları, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Polinasyon Çalışmalarında Ülkelerin Bal Arılarınını Kulanma Potansiyelleri ve İstatistikleri Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta koloni hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nektar, Özellikleri, Arılar İçin Önemi, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Nektar Kaynakları, Bitkilerin Nektar Potansiyeli ve Bal Miktarları Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Pollen, Chemical Structure, Properties, Importance for Bees, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Polen Kaynakları, Bitkilerin Polen Potansiyeli Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tarımsal İlaçlarının sınıflandırılması, Önemi ve Dünyada ve Ülkemizde Kullanımı, Bal Arılarına Etki Düzeyleri, Korunma Yolları Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Arı-Bitki Yetiştiricisinin Sorumlulukları, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Polinasyon çalışmalarında Yasal Düzenlemeler ve Yaptırımlar Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu, Arılıkta ve laboratuarda hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS