Genel Bilgi
Kod | KM024 |
Ad | İnorganik Bileşiklerin Yapıları II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere enstrümental analiz tekniklerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
İnorganik bileşiklerin yapılarını enstrümental analiz teknikleri ile aydınlatmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Enstrümantal Analiz İlkeleri-Douglas A. Skoog
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimya bilgisini enstrümental analiz yöntemleriyle ilişkilendirir. |
ÖÇ02 | Enstrümental analiz yöntemlerinin temel tanımlarını kavrar. |
ÖÇ03 | Optik cihazları ve bileşenlerini sıralar. |
ÖÇ04 | Spektroskopi yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | İnorganik bileşiklerin yapılarını enstrümental analiz yöntemlerle kalitatif ve kantitatik olarak nasıl analiz edeceğini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler floresans spektroskopi | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Moleküler fosforesans spektroskopi | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Moleküler kemilüminesans spektroskopi | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İnfrared Absorpsiyon spektroskopisi | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İnfrared Absorpsiyon spektrumlarının yorumlanması | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Raman spektroskopisi | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | NMR Spektroskopisi | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | NMR Spektrumlarının yorumlanması | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Elektroanalitik kimyaya giriş | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Potansiyometri | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Voltametri, İletkenlik | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kromatografiye giriş | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kromatografinin temel ilkeleri | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | HPLC ve Gaz Kromatografisi | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |