Genel Bilgi
Kod | BMM116 |
Ad | Teknik Resim ve Bilgisayar Destekli Çizim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Teknik resmin amacının ve öneminin kavratılması. Bilgisayar destekli çizim programının öğrenilmesi. İki boyutlu çizim yapabilme ve ölçülendirmenin öğrenilmesi. Üç boyutlu şekillerin iki boyutlu iz düşümlerinin ve kesit görünüşlerinin çıkarılması. İki görünüşü bilinen parçalardan izometrik görünüşlerin elde edilmesi.
Dersin İçeriği
1. Teknik resme giriş ve çizim aletleri ve kullanımı. 2. Çizgilerin tanıtımı ve kullanılması. 3. AutoCad’e giriş. 4. Geometrik şekiller, elips ve dairesel olmayan eğriler. 5. İzdüşümler. 6. Resim okuma. 7. Perspektif resim; izometrik ve eğik izdüşüm. 8. Kesit görünüşler. 9. Ölçülendirme. 10. Montaj.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Hasan GÖKKAYA , Kıvılcım ALCA , Meltem ALTINAutoCAD Çizim-Modelleme, 2015, ISBN 978-605-133-584-1, Nobel Akademik Yayın. AutoCAD 2014 For Dummies 1st Edition, ISBN-10: 1118603974, For Dummies, 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci teknik resmin ne olduğunu, önemini, çizim aletlerini ve kullanımlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenci teknik çizimde çizgileri tanır ve kullanım yerlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci teknik çizimde kullanılan AutoCad yazılımını tanır ve önemini öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci Autocad yazılımında çizgiler, geometrik şekiller, elips ve dairesel olmayan eğriler çizmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Öğrenci üç boyutlu şekillerin izdüşümlerini çıkarmayı öğrenir ve izdüşüm ile gösterimin önemini kavrar. |
ÖÇ06 | Öğrenci izdüşüm ile çizilmiş teknik resimleri okumayı öğrenir ve üç boyutlu hayal edebilme becerisi edinir. |
ÖÇ07 | Öğrenci perspektif resim, izometrik ve eğik izdüşüm çıkarmayı öğrenir. |
ÖÇ08 | Öğrenci üç boyutlu şekillerin kesit görünüşlerini çıkarmayı öğrenir ve kesit görünüşün kullanım durumlarını ve önemini kavrar. |
ÖÇ09 | Öğrenci iki boyutlu çizdiği şekilleri teknik resim kurallarına göre ölçülendirmeyi öğrenir. |
ÖÇ10 | Öğrenci iki boyutlu düzlemde montaj resmi çizmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik Resime Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Temel Çizim Komutları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Geometrik Çizimler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Geometrik Çizimler-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Geometrik Çizimler-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Geometrik Çizimler-4 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Ölçülendirme | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Görünüşler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Görünüşler-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Görünüşler-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Kesit Görünüşler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Kesit Görünüş-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Isometrik Görünüş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Montaj | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerini okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |