Genel Bilgi
Kod | BMM216 |
Ad | Elektromanyetik Dalga Teorisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | MUHARREM KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
MUHARREM KARAASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromanyetik dalganın doğasının ve etkileşimlerinin kavranması
Dersin İçeriği
İlerleyen dalgalar, iletim hatları, Smith abağı, empedans uyumlandırma, zamanda harmonik alanlar, dalga denklemi, kayıpsız ortamda düzlem dalgalar, dalga kutuplanması, kayıplı ortamda düzlem dalgalar, elektromanyetik güç akışı, dalga yansıması ve geçişi, dalga kılavuzları, boşluk rezonatörleri.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Uygulamalı Elektromanyetiğin Temelleri, Fawwaz T. Ulaby, Nobel Yayınları, 2021.
Notlar
Mühendislik Elektromanyetiği, David K. Cheng, Palme Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Smith abağı kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Smith abağı ile eleman uyumlandırma becerisi kazanmak, düzlem dalga yayılmasını, kutuplanmasını kavramak. |
ÖÇ03 | Dalga yansımasını ve iletimini öğrenir. |
ÖÇ04 | Düzlem dalga yayılmasını öğrenir. |
ÖÇ05 | Elektromanyetik dalga yayılımını matematiksel ifade edebilir. |
ÖÇ06 | Nüfuz derinliğini, yayılma modlarını, duran dalga oranını ve empedans uyumlandırmayı detaylıca bilir. |
ÖÇ07 | iletim hatları modellerini ve dalga kılavuzlarını kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gezen dalgalar ve fazör tekrarı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletim hatları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Duran dalga ve oranı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Smith abağı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Empedans uyumlandırma | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Zamanla değişen alanlar için Maxwell denklemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Elektromanyetik sınır koşulları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zamanda harmonik elektromanyetik alanlar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dalga denklemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dalga kutuplanması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kayıpsız ve kayıplı ortamlarda düzlem dalga yayılımı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Elektromanyetik güç akışı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dalga yansıması ve iletimi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Problem saati | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |