Genel Bilgi
Kod | BMM202 |
Ad | İleri Mühendislik Matematiği 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulamalı matematiğin temel konularından kısmi diferansiyel denklemler ve kompleks analizin temellerinin verilmesi
Dersin İçeriği
Kısmi diferansiyel denklemler; Isı, dalga ve Laplace denklemleri, kompleks sayılar, kompleks integral, Laurent serileri, rezidü
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kısmi diferansiyel denklemlerin işlevini ve mantığını kavrar |
ÖÇ02 | Değişken ayırma yöntemini uygular. |
ÖÇ03 | Verilen bir denklemin, denklem koşulları değiştiğinde nasıl farklılaşacağı konusunda fikir yürütür. |
ÖÇ04 | Kompleks sayılar cebiri uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders tanıtımı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kısmi diferansiyel denklemlere giriş, temel kavramlar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Orthogonal fonksiyonlar, Fourier serileri ve dönüşümü | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Fourier ısı iletim kanunu, Isı denklemi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Farklı koşullarda ısı denklemi çözümleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dalga denklemi, D'alembert çözümü | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Laplace denklemi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kompleks sayılara giriş, temel kavramlar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kompleks fonksiyonlar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kompleks fonksiyonlar - 2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kompleks düzlemde integral | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kompleks düzlemde integral - 2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Taylor ve Laurent serileri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularının tekrarı, alıştırma soruları çözülmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularının tekrarı, alıştırma soruları çözülmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |