Genel Bilgi
Kod | BMM226 |
Ad | Elektronik Lab. 1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
BMM224 Elektronik I dersi kapsamında anlatılan elektronik eleman ve devrelerinin uygulamalarının yapılması.
Dersin İçeriği
Ölçü aletleri, yarıiletken diyotlar ve uygulama devreleri, BJT ve MOSFET elemanlarının karakteristikleri, BJT ve MOSFETli devrelerin DC ve ac analizleri, BJT'li ve MOSFET'li kuvvetlendiriciler, frekans analizleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Mikroelektronik Laboratuvar Uygulamaları 1, M. İstanbullu, M. Avcı, Karahan Yayınları, 2020
Notlar
Microelectronics Circuit Analysis and Design, D. Neamen, McGrawHill, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuvar kurallarını anlar. |
ÖÇ02 | Ölçü aletlerini kullanır. |
ÖÇ03 | Yarıiletken diyot karakteristiklerini elde eder. |
ÖÇ04 | Doğrultma devrelerini uygular. |
ÖÇ05 | Gerilim katlayıcı devrelerini uygular. |
ÖÇ06 | Kırpıcı-kenetleyici devreleri uygular. |
ÖÇ07 | BJT ve MOSFET karakteristik eğrilerini elde eder. |
ÖÇ08 | BJT ve MOSFET kutuplama devrelerini uygular. |
ÖÇ09 | BJT ve MOSFET küçük işaret karakteristiğini çıkarır. |
ÖÇ10 | BJT ve MOSFET yükselteç devrelerini kurar. |
ÖÇ11 | BJT and MOSFET yükselticileri tanır. |
ÖÇ12 | BJT ve MOSFET devrelerinin frekans cevabı ölçümlerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvar kuralları ve dersin muhtevası. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
2 | Osiloskop, multimetre, BRD-02 Cihazlarının kullanımı. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
3 | Yarıiletken diyot karakteristiklerinin elde edilmesi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
4 | Diyot doğrultma devreleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
5 | Gerilim katlayıcı devreleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
6 | Kırpıcı ve Kenetleyici devreler | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
7 | BJT karakteristik eğrilerinin elde edilmesi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | BJT kutuplama devrelerinin analizi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Ortak emiterli BJT kuvvetlendirici devresinin uygulanması. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Ortak kollektor ve ortak bazlı BJT kuvvetlendirici devreleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | MOSFET elemanının karakteristik eğrisinin eldesi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
13 | MOSFET kuvvetlendirici devreleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | BJT devrelerinin frekans analizleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | MOSFET devrelerinin frekans analizleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama tabanı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama tabanı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |