BMS313 Sayısal Elektronik

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMS313
Ad Sayısal Elektronik
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUTLU AVCI


Dersin Amacı

Sayısal elektronik devrelerinin analizi ve tasarımı becerilerini kazanmak.

Dersin İçeriği

Sayısal sistemlere ilişkin temel kavramlar, elektronik elemanların anahtarlama özellikleri, bipolar ve MOS kapı aileleri, yarıiletken bellekler, ikili devreler, senkron lojik, zamanlama devreleri ve osilatörler, SPICE simülasyonu.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

M. Morris Mano, "Sayısal Tasarım", Literatür Yayıncılık, 2002.

Notlar

Kenneth J. Breeding, Digital Design Fundamentals, Prentice Hall, 1997, ISBN: 9780132112772,0132112779.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sayısal mantık ifadelerini analiz eder ve sentezler.
ÖÇ02 Sayı sistemlerini ve birbirlerine dönüşümlerini bilir.
ÖÇ03 Sayısal ifadeleri Karnaugh haritasından yararlanarak sadeşleştirir.
ÖÇ04 Kombinasyonel ve kapı tabanlı devre sentezler.
ÖÇ05 BJT ve MOSFET kapı gerçeklemelerini yapar.
ÖÇ06 BJT ve MOSFET tabanlı kombinasyonel ifade gerçeklemelerini yapar.
ÖÇ07 Durum diyagramı çizer ve problemlerin modellenmesi için kullanır.
ÖÇ08 Mealy ve Moore makinelerini tanır.
ÖÇ09 Flip-flopları bilir, flip-floplu sayısal devre tasarlar.
ÖÇ10 Senkron devre analizini, tasarımını bilir ve durum diyagramları kullanarak senkron sayısal devre tasarlar.
ÖÇ11 Saat darbesi üretici devreleri tanır ve kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sayısal sistemlere giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Lojik ifadeler, sadeleştirilmeleri ve kapı sentezlemeleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Karnaugh haritası Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kombinasyonel lojik devreleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Orta ölçekli lojik devreleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 RAM bellek ve kapı dizileri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Senkron sıralı devreler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Temel lojik aileleri ve kavramlar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 DTL, RTL,TTL ve ECL aileleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 NMOS, sözde NMOS ve CMOS aileleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Orta ölçekli devrelerin transistör tabanlı gerçekleştirilmeleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Lojik aileleri arasında arayüz yapıları Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Saat darbesi üretme ve dağıtma devreleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sayısal devre tasarım uygulamaları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Klasik sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Klasik sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 128
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,12
AKTS 5 AKTS