Genel Bilgi
Kod | BMS302 |
Ad | Mikrokontrolcüler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel mikroişlemci, gömülü sistem, mikrokontrolcü mimarileri ile CCS C ve Proteus programlarının tanıtılması. CCS C dili ile PIC mikrokontrolcüsünün programlanması ve üzerindeki gömülü modüller kullanılarak uygulamalar yapılması. Butonlar, 7 parçalı gösterge, tuş takımı ve LCD gibi çevresel elemanların tanıtılması.
Dersin İçeriği
Mikroişlemcilerin yapısı ve mimarisi, sayı sistemleri, mikroişlemcili sistemin temel bileşenleri, gömülü sistemler ve mikrokontrolcüler, CCS C ile PIC mikrokontrolcünün programlanması, PIC ile giriş ve çıkış uygulamaları, kesmeler, zamanlayıcı ve sayıcı işlemleri, butonlar, 7 parçalı gösterge, LCD ve tuş takımı sürme uygulamaları, PIC ADC ve PWM birimlerinin kullanılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Herkes İçin CCS ile PIC Programlama CCS C ile PIC Programlama
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroişlemci mimarilerini tanır. |
ÖÇ02 | Gömülü sistem ve mikrokontrolcüyü bilir. |
ÖÇ03 | Deneysel olarak mikrokontrolcü programlar. |
ÖÇ04 | PIC Mikrokontrolcü ile giriş / çıkış işlemleri yapar. |
ÖÇ05 | Kesmeleri ve kullanımını bilir. |
ÖÇ06 | Sayıcı ve zamanlayıcı uygulamalarını açıklar ve yapar. |
ÖÇ07 | ADC hesaplamalarını bilir. |
ÖÇ08 | ADC modülünü tanır ve kullanır. |
ÖÇ09 | Farklı frekans ve darbe genişliklerinde PWM sinyali üretmesini bilir. |
ÖÇ10 | Tuş Takımı, 7 parçalı gösterge, LCD, Adım ve DC motor gibi çevresel elemanları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroişleyiciler ve mikrobilgisayarlara giriş. İşlemcilerin mimarisi ve işleyişi. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Sabit noktalı ve kayan noktalı aritmetik veri tipleri. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | PIC mikrokontrolcü ve CCS C ile programlanması. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Operatörler. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Temel çıkış işlemleri. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Karar Kontrol Deyimleri ve Döngüler. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Giriş işlemleri. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kesmeler. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Zamanlayıcı ve sayıcı uygulamaları. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | LCD ve tuş takımı uygulamaları. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Analogtan sayısala dönüştürücü ve uygulamaları. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Capture/Compare modülü. | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | PWM Modülü ve kullanımı | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Çeşitli PIC uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |