BMS415 Biyomedikal Müh. İçin İşaret İşleme

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMS415
Ad Biyomedikal Müh. İçin İşaret İşleme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AHMET AYDIN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. AHMET AYDIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyomedikal Mühendisliği için gereken sayısal işaret işleme tekniklerinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Ayrık zaman sinyalleri ve sistemleri. Ayrık Fourier dönüşümü. Örnekleme ve yeniden oluşturma. Doğrusal zamanla değişmeyen sistemler. Ayrık zaman sistemleri için yapılar. Filtre tasarım teknikleri:FIR,IIR. Hızlı Fourier Dönüşümü yöntemleri. Ayrık Fourier dönüşümü kullanarak sinyallerin Fourier analizi. Optimal filtreleme. Elektrofizyolojik işaretlerin işlenmesi: ECG, EMG, EEG. DFT,FFT ve FIR IIR filtrelerin elektrofizyolojik işaretlere uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Sarp Ertürk, "Sayısal İşaret İşleme"

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ayrık zaman sinyalleri işleyip, sistem tasarlayabilir.
ÖÇ02 Sayısal filtreleri tasarlayabilir
ÖÇ03 Sayısal işaret işleme yöntemlerini biyolojik sinyallere uygulayabilir.
ÖÇ04 Sayısal bir sistemi analiz edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyomedikal İşaretlere Giriş ve sayısal işaret işleme Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ayrık zaman sinyalleri ve sistemleri. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ayrık, doğrusal ve zamanla değişmeyen sistemler. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ayrık zaman sistemleri için blok yapılar. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Örnekleme ve yeniden oluşturma. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ayrık Fourier dönüşümü. DFT Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hızlı Fourier Dönüşümü yöntemleri. FFT Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ayrık Fourier dönüşümü kullanarak sinyallerin analizi. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Filtre tasarım teknikleri:FIR,IIR. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Optimal filtreleme yöntemleri. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Elektrofizyolojik işaretlerin incelenmesi ve işlenmesi-1 : ECG, EMG. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Elektrofizyolojik işaretlerin incelenmesi ve işlenmesi-2 : EEG, EOG. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sayısal İşaret işleme tekniklerinin elektrofizyolojik işaretlere uygulanması-1: DFT,FFT . Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Konu Tekrarı Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 03:31