Genel Bilgi
Kod | BMS405 |
Ad | Sonlu Elemanlar Analizi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik problemlerini sonlu elemanlar yöntemiyle modelleyip analiz edebilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Ağırlıklı artan yöntemi, zayıf form, Dirichlet ve Neumann sınır koşulları, tek boyutlu şekil fonksiyonları, iki boyutlu kararlı durum ısı problemi, iki boyutlu şekil fonksiyonu, sıkılık matrisi ve denklem sistemi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sonlu elemanlar metodu ile ilgili temel bilgi oluşturmak |
ÖÇ02 | Bir mühendislik probleminin sonlu elemanlar modelini oluşturma yeteneğini geliştirmek |
ÖÇ03 | Sonlu elemanlar yönteminde kullanılan çözüm tekniklerini öğretmek |
ÖÇ04 | Sonlu elemanlar çözümlerini MATLAB programında gerçekleştirmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ağırlıklı artanlar yöntemi | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Diferansiyel denklemin zayıf formu | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Şekil fonksiyonları, esas ve doğal sınır koşulları | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Basit diferansiyel denklem üzerinde Galerkin yaklaşımı | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tek boyutta yüksek dereceli şekil fonksiyonları | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Laplace denklemi, zayıf formu, iki-boyutlu şekil fonksiyonları | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bağlantılılık, global sıkılık matrisi oluşturma | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İki boyutta yüksek dereceli şekil fonksiyonları | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İki boyutlu Elastostatik problemi | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İki boyutlu Elastostatik problemi - 2 | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Üç boyutlu Laplace problemi | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Programlamanın temelleri | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Programlamanın temelleri - 2 | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |